اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان امور را تسهیل می‌کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به افزایش روند روابط تجاری و بازرگانی خارجی استان زنجان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی دفتر امور خارجه روند را تسهیل می‌کند.

راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان امور را تسهیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید رضا شهبازی ظهر امروز در جلسه بررسی ضرورت‌های راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان اظهار داشت: افزایش حضور اتباع خارجی یکی از ضرورت‌‌های راه‌اندازی این دفتر است.

وی به افزایش روند روابط تجاری و بازرگانی خارجی استان زنجان اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر امور خارجه روند را تسهیل می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر اتباع امور خارجه  روابط اقتصادی و بازرگانی را تسهیل می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه علم مرز ندارد، ادامه داد: می‌توان با فراهم کردن امکانات زمینه راه‌اندازی دفتر امور خارجه را در زنجان فراهم کرد تا رفت و آمد اساتید هم تسهیل شود.

شهبازی تسهیل امور مردم به ویژه برای انجام سفرهای زیارتی را از جمله ضرورت‌های راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان اعلام کرد و گفت: این اقدام موجب روان‌سازی امور با کاهش روند اداری می‌شود.

وی تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی را برای حضور در استان زنجان را از دیگر دلایل راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان دانست و ابراز داشت: استقرار این دفتر موجب اعتبار بخشی به استان می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به انتخاب شهرهایی به عنوان خواهرخواندگی برای زنجان ادامه داد: راه‌اندازی دفتر امور خارجه به تسهیل امور کمک می‌کند.

این مسئول اشرافیت امنیتی را از دیگر ضرورت‌های راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان عنوان کرد و گفت: استان زنجان آمادگی خود را برای استقرار این دفتر اعلام می‌کند تا روند آن در وزارت امور خارجه آغاز شود.

در این جلسه مدیران کل برخی از دستگاه‌های اداری از جمله مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گزارشی از روند اقدامات انجام شده به لحاظ عملکرد حوزه اقتصادی ارائه داد و گفت: روند حضور شرکت‌های خارجی در زنجان رو به افزایش است.

ابوالفضل فلاح به حضور هشت شرکت خارجی در زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارهای گمرکی سه شرکت آغاز شده و بقیه شرکت‌ها در حال طی روند هستند.

وی از دریافت 493 درخواست برای صدور روادید از کانال اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد و ابراز داشت: 121 نفر از این افراد در حال حاضر به صورت ثابت در زنجان مستقر هستند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به مصوبه 326 میلیون دلاری جذب سرمایه در زنجان اشاره و تصریح کرد: تا الان حدود 220 میلیون دلار از این مبلغ در استان زنجان جذب شده است و ادامه روند نیاز به همکاری دارد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با متفاوت توصیف کردن آمارهای گردشگری و تعداد اتباع خارجی ورودی به استان گفت: همه کسانی که وارد زنجان می‌شوند به منظور گردشگری نیست.

یحیی رحمتی وجود دفتر امور خارجه را موجب تقویت بخش گردشگری دانست و افزود: گردشگر محل‌هایی را برای بازدید انتخاب می‌کند که امکاناتی مانند تمدید روادید را داشته باشد.

همچنین محسن امین شهردار زنجان در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در فراهم کردن محلی برای راه‌اندازی دفتر امور خارجه تصریح کرد: برنامه‌های بین‌المللی شهرداری هم نیازمند تسهیل تعاملات بین‌المللی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان هم در این جلسه تاکید کرد: راه‌اندازی دفتر امور خارجه در زنجان به تسهیل روابط استان با دیگر کشورها کمک می‌کند.

غلامحسین جمیلی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در برقراری ارتباط با دیگر کشورها برای استان زنجان به دلیل عدم وجود این دفتر گفت: راه‌اندازی این دفتر امور را تسهیل می‌کند.

در این جلسه آماری از تعداد اتباع خارجی حاضر در زنجان ارائه شد که حاکی از مستقر بودن 99 نفر اتباع خارجی در این استان است.

بر اساس این گزارش از 99 نفر اتباع خارجی مستقر در استان زنجان، 70 نفر در زنجان، 28 نفر در ابهر و یک نفر در خرم‌دره ساکن هستند.

در این جلسه مجموع پناهندگان ساکن در استان زنجان 16 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول