اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مرتضی طاهریان در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

برنامه‌های کمیته مساجد کشور در ایام دهه فجر

جانشین کمیته مساجد دهه فجر، برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در ایام دهه فجر را تشریح کرد و گفت:‌ گردهمایی مشترک اعضای ستادی و رؤسای استانی کمیته‌های مساجد، دوم و سوم بهمن در تهران و قم برگزار می‌شود.

برنامه‌های کمیته مساجد کشور در ایام دهه فجر

مرتضی طاهریان، جانشین کمیته مساجد دهه فجر در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس ضمن بیان خبر برپایی گردهمایی اعضای کانون‌های مساجد کشور برای دهه فجر صبح فردا (دوم بهمن) به میزبانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تهران گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس حضرت امام (ره) و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های اولین روز این گردهمایی است.

وی در ادامه افزود: شرکت کنندگان در گردهمایی سپس با عزیمت به شهر مقدس قم ضمن زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (ص) با حضور در بیوت مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته حوزه از رهنمودهای ایشان بهره‌مند خواهند شد.

طاهریان اظهار داشت: کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از نمایندگان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان اوقاف امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و محلات، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های مساجد برای دهه فجر از آذر ماه کار خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: رؤسای کمیته‌ها در مراکز استان‌ها با نظر نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه طبق آیین نامه انتخاب شده‌اند اما در شهرستان‌ها این کمیته با کمیته قرآن و تشکل‌های دینی و مذهبی تلفیق می‌شود و یک کمیته ترکیبی کار خود را انجام می‌دهد.

وی در ادامه توضیح داد: مهمترین سیاست‌هایی که ما امسال برای بزرگداشت دهه فجر به استان‌ها داریم و در گردهمایی فردا تأکید می‌شود، بحث تشکیل ستادهای مردمی با محوریت مساجد است که در این ستادها ائمه جماعات، فرمانده پایگاه بسیج مساجد، مدیر کانون مساجد،‌ معتمدین محل و مسئولین فرهنگی و مدیر مدرسه و خانه فرهنگ و ... عضو هستند و برای اجرای برنامه‌های دهه فجر در محلات برنامه‌ریزی می‌کنند.

طاهریان با اشاره به اینکه مسیرهای راه پیمایی سراسر کشور به عنوان پایگاه خدمات فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی برای گروه های مختلف در نظر گرفته شده است، افزود:‌ علاوه بر این بحث نشست‌های تخصصی و گفتمان‌های مرتبط دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز مطرح است. ما بنا داریم در مساجد به طور جدی این مباحث را دنبال کنیم، توجه ویژه به شهدای انقلاب اسلامی یکی از سیاست‌های مهم ما است تا در مساجد یادواره‌های انقلاب را داشته باشیم.

وی دیگر برنامه خود برای روز 22 بهمن را پیگیری برای اقامه نماز جماعت ظهر و عصر این روز بعد از راهپیمایی سراسری کشور است، افزود: امیدواریم بتوانیم نماز جماعت را در محلات داشته باشیم همه این فعالیت‌ها در قالب کمیته مساجد است و مسولیت کمیته مساجد هم با دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد سراسر کشور است.

وی در پایان تأکید کرد: دیدار ما با حضرات آیات نوری همدانی، علوی گرگانی، خرازی و سعیدی قطعی شده و شخصیت‌های دیگر هم در حال پیگیری هستند که بعد از قطعی شدن اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول