اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کشت و صنعت مغان:

سمپاشی هوایی در مغان لغو شده است

نائب رئیس شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: براساس تصمیمی که شرکت کشت و صنعت مغان در صیانت از محیط زیست گرفته است سمپاشی هوایی از سیستم کشت و صنعت مغان حذف شده است.

سمپاشی هوایی در مغان لغو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینعلی پاکیزه پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد اظهار داشت: با توجه به آلودگی که بر اثر سمپاشی هوایی در منطقه اتفاق می‌افتد ما تلاشمان را به کار گرفتیم تا سمپاشی هوایی از سیستم زراعی حذف شده و به جای آن از سمپاشی به روش توربولاینر استفاده کنیم که قطعاً آثار زیانبار کمی در مسائل زیست محیطی داشته و به کنترل آفات نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید و تقویت محصولات استراتژیک و خوراکی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه در سال زراعی جاری با بهره‌گیری از روش‌های نوین تولید و اصلاح روش‌های سنتی سعی کردیم تا 800 هکتار از اراضی این کشت و صنعت را به زراعت جوی آبی و 900 هکتار را به زراعت جوی دیم اختصاص دهیم و در کنار آن تولید بیش از 7 هزار هکتار از اراضی این شرکت به کشت گندم خوراکی در دستور کار قرار گرفته است.

نائب رئیس شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: در کنار آن تولید کلزای آبی در 3 هزار و 500 هکتار و کلزای دیم در سطح 240 هکتار از اراضی این شرکت در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی در این زمینه انجام شده است.

پاکیزه با بیان اینکه این شرکت با تولید محصولات متنوع اعم از زراعی، ‌باغی و دامی و فرآورده‌های آن در اولویت توسعه و پیشرفت قرار گرفته است، ادامه داد: ما بیش از هر زمان دیگر در فرآوری محصولات لبنی مصمم هستیم به طوری که تلاش می‌کنیم تا در کنار افزایش کمی تولید به کیفیت آن نیز کمک کنیم که در این ارتباط با 17 درصد رشد در تولید شیر خام، 21 درصد شیرخشک، 39 درصد تولید خامه پاستوریزه،‌40 درصد شیر پاکتی و 23 درصد نیز در تولید دوغ افزایش داشتیم.

این مسئول عنوان کرد: کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه عظیم اقتصادی با داشتن 2 هزار و 600 هکتار باغ میوه در فرآوری محصولات متنوع پیشقدم بوده است به طوری که با بهره‌گیری از روش‌های مدرن سعی و تلاش بر این است تا تولید محصولات فرآوری باغی به شکل مطلوب و مناسب انجام شود.

عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان تاکید کرد: در بنگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی نظیر کشت و صنعت مغان که فعالیت‌های اصلی را زراعت، دام، باغ و صنایع تبدیلی تشکیل می‌دهد مدیریت زمان بسیار اساسی است و تصمیمات نیز باید علمی، فنی و با نگرش و باور تولیدی انجام شود چرا که کوچکترین قصور و کوتاهی در این باب بزرگترین خسارت و کاستی‌ها را زمینه‌ساز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرزایی در پایان سخنان خود گفت: این بنگاه اقتصادی باید با مدیریت‌های درست، صحیح و اصلاح روش‌ها با هدف بهبود مستمر بهره‌وری ارتقای سطح آموزش کارکنان، توانمندسازی مدیران و کارشناسان این حوزه انجام شود که در آن صورت می‌توانیم موفقیت واقعی را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول