اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

حضور کارگران ساختمانی در آزمون صلاحیت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری آزمون صلاحیت کارگران ساختمانی در استان قم خبر داد.

حضور کارگران ساختمانی در آزمون صلاحیت

احمد عطارنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نقش تربیت و ارتقاء توانایی کارگران ساختمانی در راستای کاهش خسارات ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت و ساز اظهار کرد: در راستای تحقق این هدف و ایمنی جان کارگران در 9 ماه ابتدای سال جاری 7 هزار و 552 نفر از کارگران ساختمانی قم پس از طی دوره‌های آموزشی برای تعیین سطح مهارت در آزمون شرکت کردند.

وی افزود: این اداره برای تقویت و مقاوم سازی ابنیه، جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از عدم رعایت استاندارد ایمنی در ساخت و ساز به ارائه آموزش‌هایی مطابق استانداردهای مورد نیاز در ساخت و ساز همگام با سیاست‌های دولت از قبیل استاندارد سازی مصالح ساختمانی، تولید صنعتی ساختمان، امور مهندسان ناظر و طراح و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی نیروی کار صنعت ساختمان توسط وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی پرداخت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: کارگران در 14 حرفه در آزمون صلاحیت حرفه‌ای از جمله کارگر عمومی جوشکاری اسکلت، کارگر عمومی آرماتور بندی، کارگر عمومی بنای سفت‌کار، کارگر عمومی گچ‌کاری، کارگر عمومی رنگ کاری، کارگر عمومی لوله کش گاز خانگی، کارگر عمومی سنگ‌کار و کاشی‌کار، کارگر عمومی درب و پنجره ساز، کارگر عمومی بتن ریز و کارگر عمومی عایق بند شرکت کردند.

عطارنیا خاطرنشان کرد: از تعداد افرادی که صلاحیت آنها تایید شده‌ است 5 هزار و 370 نفر گواهینامه مهارت و پروانه صنعت ساختمان را دریافت کردند.

وی یادآور شد: از تعداد افراد پذیرفته شده در آزمون تعیین صلاحیت در رشته صنعت ساختمان که در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد بیشترین تعداد شرکت کننده در حرفه کارگر عمومی بنای سفت‌کار بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به آمار بالای حوادث کار در صنعت ساختمان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی افراد فعال در صنعت ساختمان نه تنها در کیفی‌سازی پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرا موثر است بلکه ضریب ایمنی و مقاومت بناهای احداث شده را در مقابل بلاهای طبیعی افزایش می‌دهد.

عطارنیا گفت: به منظور تکریم ارباب رجوع و کاهش حجم مراجعات طبق تفاهم‌‌نامه‌ای که با دفاتر پیشخوان معین استان قم انجام شد، مراحل ثبت‌نام، اعلام نتیجه و حتی تحویل گواهینامه قبول شدگان نهایی از طریق این دفاتر انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/78008/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول