اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی

مرکز قرآنی امام حسن مجتبی(ع) در قم کلنگ‌زنی شد

کلنگ نخستین مرکز پیش دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی به زمین زده شد.

مرکز قرآنی امام حسن مجتبی(ع) در قم کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم کلنگ‌زنی نخستین مرکز پیش‌دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در منطقه محروم نیروگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی،‌ دلبری شهردار قم، شهردار منطقه 6 قم، خیرین مدرسه‌ساز و مسئولان استانی از مدعوین دیگر این مراسم بودند.

حسین ایرانی مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خیرین همیشه پشتیبان امر مدرسه‌سازی بوده‌اند، گفت: از زمان تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تاکنون 87 مدرسه به ظرفیت 846 کلاس احداث شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز بیش از هزار و 800 کلاس به همت خیرین استان احداث شده است.

مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت:‌ بیش از 35 درصد کلاس‌های احداث شده در استان به همت خیرین صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات دیگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: احداث 38 باب نمازخانه با مساحت 6 هزار و 208 متر مربع زیربنا از خدمات دیگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز بوده که توفیق احداث آن در این مدت حاصل شده است.

ایرانی یادآور شد: اهدای 84 مورد زمین، باغ و خانه مسکونی به مساحت 283 هزار و 191 متر مربع برای احداث مدرسه از توفیقات دیگر خیرین استان است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین از هیچ کمکی برای کمک در این حوزه دریغ نکرده و حتی کمک‌های به ظاهر جزئی مانند فرش ‌نمازخانه، تجهیزاتی مانند کولر،  مصالح ساختمانی و ... نیز اهدا کرده‌اند.

مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به پروژه مرکز پیش‌دبستانی قرآنی امام حسن مجتبی(ع) گفت: مساحت زمین این پروژه هزار و 500 متر مربع و تعداد کلاس 9 باب با زیربنای 2 هزار متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه برآورد شده است و در صورت تامین اعتبار یک ساله به پایان می‌رسد.

ایرانی یادآور شد: این مدرسه پس از احداث زیر نظر موسسه جامعه‌القرآن کریم اداره می‌شود.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول