اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی کرمانشاه مطرح کرد

ایمن‌سازی بیش از 2 میلیون راس دام در مقابل تب‌برفکی در کرمانشاه

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود دو میلیون و 100 هزار راس از دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب‌برفکی در کرمانشاه ایمن شوند.

ایمن‌سازی بیش از 2 میلیون راس دام در مقابل تب‌برفکی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در خصوص نحوه تلفات بیماری تب‌برفکی در جمعیت دامی اظهار داشت: تلفات در دام، به‌ویژه در دام‌های جوان بروز می‌کند و در دام‌های بالغ موجب کاهش تولید شیر، کاهش شدید وزن، سقط جنین و... می‌شود.

امیری ادامه داد: پیشگیری نکردن به‌موقع بیماری با توجه به زمین‌گیر شدن دام، طولانی بودن روند درمان و برگشت دیر هنگام دام به ‌حالت طبیعی از نظر اقتصادی هزینه‌های زیادی به دامداران و منابع مالی استان تحمیل می‌کند.

وی افزود: به‌ منظور پیشگیری و کنترل این بیماری دامپزشکی کرمانشاه در اجرای سیاست‌های سازمان دامپزشکی از اول بهمن ماه سال‌جاری به‌ مدت 40 روز کاری عملیات مایه‌کوبی علیه بیماری تب‌برفکی را آغاز کرده است.

این مسئول از آغاز مرحله دوم با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی در قالب 45 اکیپ در جمعیت دامی استان (گاو، گوساله، گوسفند و بز) اعم از صنعتی، نیمه‌صنعتی، گاوداری روستایی، عشایری (درون‌کوچ و برون‌کوچ) و پرواربندی‌ها به‌ صورت کاملا رایگان خبر داد.

به گفته معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود در پایان مدت زمان عملیات، 2 میلیون و 100 هزار راس از دام‌های سبک و سنگین علیه این بیماری ایمن شوند.

امیری از دامداران و روستاییان خواست از هر گونه تردد غیرمجاز دام خودداری کرده و در صورت لزوم با دریافت گواهی حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای از اداره‌کل دامپزشکی استان اقدام به جابه‌جایی دام کنند.

وی به دامداران، روستاییان و عشایر توصیه کرد به ‌منظور ایمنی دام‌ها در مقابل بیماری تب‌برفکی، کاهش تلفات دام‌ها در اثر این بیماری، ارتقای کیفیت تولیدات دامی و... همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

وی در پایان متذکر شد: مصرف‌کنندگان از خرید گوشت و فرآورده‌های خام دامی عرضه شده در معابر و مکان‌های غیرمجاز خودداری کرده و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های مجاز تهیه کنند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول