اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنسرت دونوازی سیامک آقایی و کامران منتظری در تبریز برگزار می‌شود

کنسرت دونوازی سنتور و تنبک با عنوان باز عشق توسط سیامک آقایی و کامران منتظری، دو تن از نوازندگان برجسته کشور در تبریز برگزار می‌شود.

کنسرت دونوازی سیامک آقایی و کامران منتظری در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کنسرت دو نوازی سنتور و تنبک، چهارم بهمن ماه جاری در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

این نخستین اجرای دو نفره این نوازندگان در تبریز به شمار می‌آید.

سیامک آقایی متولد 1352 اهواز، نوازنده سنتور و سازهای سنتی ایرانی است.

او علاوه بر عضویت در گروه عارف و سرپرستی گروه سنتورنوازان، در پروژه‌های موسیقی جادهٔ ابریشم (به سرپرستی یو یو ما) و اطلس نیز عضویت دارد.

سیامک آقایی دانش‌آموختهٔ رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و نزد موسیقی‌دانان دیگری چون فرهاد فخرالدینی، محمدرضا درویشی، تقی بینش و محمدتقی مسعودیه نیز تلمذ کرده‌ است.

این آهنگساز و سنتورنواز در عرصه کنسرت‌های خارجی نیز فعالیت‌هایی داشته که می‌توان به کنسرت او با «یو یو ما» در پروژه راه ابریشم اشاره کرد. کنسرت‌های متعدد با گروه آفتاب، پروژهٔ جادهٔ ابریشم و گروه اطلس در نیویورک، واشنگتن، دانشگاه‌های برکلی و UCLA، سیاتل، دالاس، لوس‌آنجلس، شیکاگو، هامبورگ، لیون، پاریس، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان، دمشق، حلب از دیگر کارهای این نوازنده سرشناس کشور است.

کامران منتظری متولد 1359 است و تنبک نوازی را از سال 1367 شروع کرده و تحت نظر «نوید افقه» به فراگیری شیوه نوین تنبک نوازی پرداخت.

وی کنسرت‌های مختلف تک‌نوازی و گروه‌نوازی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده که از جمله آنها می‌توان به فستیوال مورگن لند در شهر ازنابروک آلمان‌، کنسرت در شهر وایمار آلمان در برنامه بزرگ‌داشت حافظ و گوته، کنسرت به همراه گروه کر رادیو برلین‌ به رهبری "دیوید جونز" تور 2010 در کانادا و آمریکا، کنسرت در کشورهای قطر، امارات، روسیه، بلاروس، اتریش، چک و همکاری با گروه کامکارها در موسیقی فیلم مستند ایران و هم‌چنین همکاری با گروه‌های راز و نیاز، قمر و سواران اشاره کرد.

او همچنین از سال 1390 گروه کوبه‌ای پژواک را با چند تن از هنرجویان خود تشکیل داد که هم‌اکنون مشغول ضبط آثار خود با این گروه است.

علاقمندان می‌‌توانند برای حضور در این کنسرت یک روزه، از مراکز مجاز اقدام به تهیه بلیط نمایند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول