اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت در مجلس خبر داد

مهلت 5 روزه وزارت صنعت به مسئولان کارخانه آزمایش

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف کارخانه آزمایش مهلت پنج روزه به مسئولان این کارخانه داده است.

مهلت 5 روزه وزارت صنعت به مسئولان کارخانه آزمایش

محمدمهدی برومندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین تکلیف کارخانه آزمایش مهلت پنج روزه‌ای به مسئولان این کارخانه برای ارائه برنامه عملیاتی راه‌اندازی خط تولید داده است.

وی افزود: در صورتی که این شرکت قادر به ارائه برنامه مدون برای راه‌اندازی مجدد کارخانجات صنعتی آزمایش نباشد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنایع کشور نسبت به تعیین تکلیف این کارخانه اقدام می‌کند.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صبح دیروز جلسه‌ای در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور شخص وزیر و مسئولان هلدینگ پیام که بیشترین سهام این شرکت را در اختیار دارند و اینجانب برگزار شد.

برومندی ادامه داد: کارخانجات صنعتی آزمایش با سابقه بیش از 50 سال که زمانی بیش از 2 هزار و 500 نفر شاغل داشت در پی خصوصی‌سازی به عده‌ای صنعت‌گرنما که توان اداره چنین کارخانه‌ای را نداشتند واگذار شد که با بی‌تدبیری و سوء مدیریت این کارخانه تعطیل و ورشکست و کارگران بیشمار آن آواره شدند.

وی همچنین ابراز داشت: تعطیلی این کارخانه باعث شد امنیت سرمایه‌گذاری در این شهرستان زیر سئوال برود و سرمایه‌گذاران از این شهرستان فراری شوند و این کارخانه که زمانی قلب تپنده صنعت کشور و استان فارس بود رو به زوال رود و باعث نگرانی مردم این شهرستان شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: گروه هلدینگ پیام توان اداره این شرکت را ندارند و تنها راهکار موجود خلع ید این گروه، واگذاری سهام به افراد و گروه‌هایی با سابقه درخشان و موفق در صنعت کشور توسط حمایت‌های دولتی است.

به گزارش فارس، کارخانجات صنعتی آزمایش که در سال 1338 در شهر مرودشت راه‌اندازی و با تولید بیش از 10 نوع محصول، محصولات خود را به بیش از 10 کشور جهان صادر می‌کرد در سال‌های اخیر تعطیل و از خط تولید خارج شده است.

بنا به گفته مسئولان شهرستان مرودشت انواع خط تولید این کارخانه از این شهر منتقل یا به فروش رفته است و عده بسیاری از کارگران این کارخانه در سال‌های گذشته اخراج شده‌اند و مطالبات آنها پرداخت نشده است.

با تلاش‌های نماینده مردم مرودشت و مسئولان ارشد این شهرستان و تصمیم‌گیری اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بارقه‌های امید در دل کارگران و مردم مرودشت زنده شده است و امید می‌رود که چرخ تولید این کارخانه دوباره بچرخد و سوت سحرگاهان و شامگاهان این کارخانه باز نیز دمیده شود.

انتهای پیام/2448/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول