اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری محقق شد

برگزاری 12 دوره آموزشی برای دامداران و عشایر ریگانی

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: 12 دوره آموزشی برای 180 نفر از دامداران و عشایر ریگانی طی سال جاری برگزار شد.

برگزاری 12 دوره آموزشی برای دامداران و عشایر ریگانی

محسن دهقانیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت:‌مبارزه با بیماری‌های دام و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از جمله وظایف دامپزشکی است.

وی انجام سمپاشی دام و اماکن دامی را یکی از وظایف دامپزشکی برشمرد و ابراز داشت: انگل‌های خارجی با خونخواری سبب کم‌خونی و بروز لاغری در دام می‌شوند و زمینه‌ساز بیماری‌های دامی همچون تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، تب زرد، آناپلاسمو، تیلریوز، بابزیوز و ... به انسان  و دام هستند.

مدیرشبکه دامپزشکی شهرستان ریگان بیان کرد: در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دامی و بیماری‌های ناشی از معضل خشکسالی از ابتدای سال جاری تاکنون 18 هزار و 190 رأس دام سبک، 4 هزار و 500 رأس دام سنگین و 38 هزار و 755 متر مربع جایگاه دام در ریگان سمپاشی شده است.

دهقانیان افزود: با توجه به نقش آموزش و ترویج در کنترل بیماری دامی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی و راندمان تولیدات دامی از ابتدای سال جاری تاکنون 12 مورد کلاس آموزشی در زمینه سمپاشی و مدیریت بهداشتی جایگاه دام برگزار شده است که 180 نفر از دامداران و عشایر شهرستان ریگان در این کلاس‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/80014/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول