اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خبر داد

ساخت ربات هوشمند لایروب مخازن فرآورده‌های نفتی در همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: ربات کاملاً هوشمند لایروب مخازن فرآورده‌های نفتی و استخرهای آتش‌نشانی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ساخته شد.

ساخت ربات هوشمند لایروب مخازن فرآورده‌های نفتی در همدان

اصغر توفیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ساخت ربات کاملاً هوشمند لایروب مخازن فرآورده‌های نفتی و استخرهای آتش‌نشانی خبر داد.

وی افزود: این ربات برای نخستین بار در جهان توسط یکی از کارکنان واحد خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان «فیروز حیدری» و با استفاده از دانش بومی ساخته شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تصریح کرد: این ربات لایروب 24 دی ماه در استخر آب آتش‌نشانی انبار شماره یک ناحیه مرکزی با حضور مسئولان و معاون فنی عملیاتی منطقه همدان ابتدا بر روی زمین و سپس در کف استخر آب آتش‌نشانی مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه آن تأیید ناظران و موفقیت این ربات را نشان داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر لایروبی مخازن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی به صورت دستی با استفاده از نیروی انسانی توسط ماشین‌های لجن‌کش خلأ و نیروی محرک برق انجام می‌شود که این روش مشکلات بسیاری را از جمله ریسک بالا، غیر فعال شدن و راکد ماندن مخازن، صرف زمان بیشتر و... برای عملیات انبارهای نفت در پی دارد.

توفیقی تداوم فعالیت مخزن حین انجام کار، صرفه‌جویی در زمان، عدم به کارگیری نیروی انسانی، ایمنی بالا، جلوگیری از فرسوده شدن اتصالات و تجهیزات به دلیل باز و بسته شدن زیاد و مزایای دیگر را از ویژگی‌های این دستگاه دانست.

وی افزود: در قوانین کشورهای توسعه‌یافته کم کردن خطرات انسانی، کاستن از هزینه‌های جاری، بالا بردن استانداردهای شغلی کارکنان و افزایش بهره‌وری در زمینه‌های مختلف بسیار حایز اهمیت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تصریح کرد: این ربات می‌تواند به اهداف متعالی مذکور در کشور در حال توسعه ایران اسلامی کمک شایانی کند.

وی یادآور شد: طرح و اجرای ساخت این دستگاه با کمترین هزینه و در مدت زمان یک سال به طول انجامیده که نمونه مشابه این دستگاه در هیچ کشور دیگری تاکنون ساخته نشده است.

توفیقی با اشاره به لزوم حمایت مالی مدیران ارشد صنعت از پژوهشگران و مبتکرین، ابراز داشت: ایده‌های زیادی وجود دارد که با توجه و عنایت مسئولان می‌تواند راه توسعه و پیشرفت کشور را بیش از پیش هموار سازد.

وی خاطرنشان کرد: این ربات کاملاً هوشمند که از فناوری نیروی محرک باد بهره می‌برد دارای سه مخزن تفکیک مواد سبک و سنگین است و از طریق سنسورهای تعبیه شده بر آن، امکان کامل پایش و کنترل دستگاه با استفاده از فناوری وایرلس در بیرون از مخزن قابل انجام است.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول