اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پروژه‌های نمایشگاهی خبر داد

رقابت اصفهان و گلستان با خراسان رضوی در نمایشگاه ترکمنستان

مدیرعامل شرکت پروژه‌های نمایشگاهی با اشاره به حضور 80 شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در ترکمنستان گفت: این نمایشگاه از 8 تا 10 اسفندماه در محل قصر نمایشگاه عشق‌آباد برپا می‌شود.

رقابت اصفهان و گلستان با خراسان رضوی در نمایشگاه ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا صدرزاده صبح امروز با تشریح جزئیات برگزاری هشتمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره بیش از هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی در اختیار غرفه‌های ایرانی در ترکمنستان قرار می‌گیرد؛ نرخ نمایشگاه با احتساب 40 درصد تخفیف به 180 دلار در هر مترمربع می‌رسد و در این نمایشگاه استان‌های گلستان و اصفهان رقبای فعال خراسان رضوی هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم مقرر است کشور در پایان سال 94، 500 دلار صادرات سرانه داشته باشد، افزود: بر این اساس، خراسان رضوی با 6.5 میلیون جمعیت باید 3.2 میلیارد دلار صادرات داشته باشد.

مدیرعامل پروژه‌های نمایشگاهی با اشاره به شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه تصریح کرد: به ترتیب شرکت‌هایی در زمینه صنایع و مواد غذایی، ساختمانی، دام و طیور، لوله و اتصالات، سیمان و ماشین بتن، برق و الکتریک، بهداشتی، کشاورزی، لوله پلی‌اتیلین، صنعت و ماشین‌آلات صنعتی، ایزوگام، قیر و عایق رطوبتی، شیرآلات صنعتی، صنایع رنگ و رزین، تجهیزات بیمارستانی و پزشکی، فرش ماشینی، صنایع و فرآورده‌های لبنی، پت و پریفورم، در و پنجره، پلاستیک، آسفالت، صنایع تاسیساتی، صنایع گل و حمل و نقل بیشترین حضور را در این نمایشگاه داشته‌اند.

صدرزاده با اشاره به تاکید وزیر امور خارجه ایران در اجلاس تجاری مشترک با ترکمنستان نسبت به حمایت و حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در عشق‌آباد اضافه کرد: در هشتمین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایران در ترکمنستان، بخش خصوصی از استان‌های خراسان رضوی با 36 شرکت، تهران با 20 شرکت و گلستان با 15 شرکت بیشترین حضور فعال را داشتند و استان‌های گیلان، همدان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس نیز حضور کمتری دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مترمربع از فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه جانمایی و جذب شده است، تصریح کرد: 37 درصد بودجه سال 2014 میلادی کشور ترکمنستان در امور ارائه خدمات آموزش و پرورش، 4.5 درصد امور فرهنگی، 10.4 درصد خدمات بهداشتی و درمان، 37.6 درصد تأمین اجتماعی، 10.4 درصد تأمین مسکن و خدمات شهری از کل بودجه اختصاص یافته است.

هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در محل قصر نمایشگاه عشق‌آباد از تاریخ 8 تا 10 اسفند‌ماه توسط شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی به مدت 4 روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول