به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجتالاسلام سیدناصر نوریزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در توسعه فرهنگ دینی اظهار کرد: امروزه اهمیت و جایگاه رسانه بر کسی پوشیده نیست و باید تعامل بیشتری با رسانهها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه استفاده از حوزه رسانه در راستای نشر و تبلیغ احکام دینی امری ضروری است، تصریح کرد: استفاده از رسانه در شناسایی آسیبها و فرصتهای پنهان و آشکار و روشهای نوین تبلیغ اثرگذار است.
مدیرکل فرهنگی رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده تبلیغی در حوزه رسانه افزود: رسانهها حلقه نهادهای فرهنگی بوده و ارائه راهکارهای تبلیغی علاوه بر برنامههای فرهنگی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی داشتن فکر و برنامه برای تبلیغات فرهنگ دینی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نباید تنها بنگاه اجرایی باشد بلکه میتواند اندیشه تبلیغی و فرهنگی را معماری کند.
نوریزاده کار در مقوله فرهنگ را نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاهها و بهرهمندی از رسانهها دانست و گفت: رسانهها باید منویات و سیاستهای رهبری را عملیاتی کنند.
وی با اشاره به اینکه همه ما سربازان نظام هستیم یادآور شد: دشمن با تمام توان خود از رسانهها علیه ایران اسلامی استفاده میکند و تلاش خود را ادامه میدهد.
این مسئول بزرگترین سرمایه کشور را رهبری دانست و متذکر شد: رهبری با تیزبینی و دقت عمل در این عرصه حرکت میکند.
وی حوزه فرهنگ را بسیار وسیع خواند و خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و برای واقعی جلوه دادن آنچه که دشمن خلاف آن را بیان میکند وارد عمل شویم.
مدیرکل فرهنگی رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی بزرگنمایی نکردن رسانهها در انعکاس اخبار را مورد تأکید قرار داد و افزود: رسانه میتواند سبک زندگی مردم را ارائه دهد و آنها را در مسیر دین امیدوار کند و نیز گاهی میتواند آب در آسیاب دشمن بریزد و امید را از جامعه بگیرد بنابراین جایگاه رسانه بسیار حساس است.
وی با بیان اینکه نباید مروج فرهنگ غربی باشیم خاطرنشان کرد: باید مروج فرهنگی باشیم که با انقلاب اسلامی نسبت داشته باشد.
نوریزاده سازمان تبلیغات اسلامی را در حوزههای مختلف نقشآفرین خواند و تصریح کرد: اداره کل فرهنگی رسانه و فناوریهای نوین سازمان دارای سه اداره اقشار اجتماعی است که گفتمانهای دینی را پوشش میدهد.
وی از اجرای 121 هزار گفتمان دینی در کشور خبر داد و متذکر شد: از سال 85 تاکنون 12 میلیون نفر زیر پوشش گفتمان دینی قرار گرفتند.
مدیرکل فرهنگی رسانه و فناوریهای نوین سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات را یکی از نهادهای فرهنگی معرفی کرد و گفت: برخی مردم جایگاه تبلیغات را در حد یک بنر و نصب پرده تنزل میدهند در حالی که سازمان تبلیغات 80 هزار هیئت مذهبی کشور را ساماندهی میکند و مبلغان زیادی برای تبلیغ اعزام میکند.
نوریزاده خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون بین 30 تا 40 هزار نفرروز تبلیغ را ساماندهی کرده است.
وی ایجاد فضای مجازی تبیان با 31 درگاه استانی را بسیار فعال دانست و یادآور شد: تبیان در حوزه فضای مجازی سازمان تبلیغات اسلامی برنامههای خوبی را اجرایی کرده است.
انتهای پیام/2300/ر40/پ3003