اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد

توقیف یک دستگاه پژو 206 در البرز با 171 فقره تخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از توقیف یک دستگاه پژو 206 در این استان با 171 فقره تخلف خبر داد.

توقیف یک دستگاه پژو 206 در البرز با 171 فقره تخلف

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی سال‌ گذشته قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه برخورد با رانندگان متخلف و همچنین میزان ریالی جریمه خودروها افزایش یافت و اجرای این قانون در دستور کار ماموران پلیس در سراسر کشور قرار دارد.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که در این قانون تغییر کرد، مربوط به نحوه پرداخت جریمه خودروها است؛ از زمان ابلاغ قانون جدید رانندگان پس از هر بار جریمه 2 ماه فرصت دارند که جریمه خود را پرداخت کنند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: اگر مالکان و رانندگان طی 4 ماه پس از اعمال قانون اقدام به پرداخت جریمه خودروی خود نکنند، ضمن تشدید جریمه مربوطه، اختیارات قانونی به پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با این خودروها تفویض شده است.

شریفی اضافه کرد: از جمله این اختیارات، توقیف خودروهایی است که بالای 10 میلیون ریال جریمه دارند؛ پلیس ضمن توقیف این خودروها، از تردد مجدد آنها پیش از پرداخت کامل جریمه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

*توقیف 2 دستگاه خودرو در استان البرز

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا تاکنون خودروهایی که بیش از 10 میلیون ریال جریمه دارند، در استان البرز شناسایی و توقیف شده‌اند، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته یک دستگاه خودروی وانت را شناسایی کردیم که بیش از 148 فقره تخلف رانندگی از سوی راننده این خودرو ثبت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: این خودرو در مجموع بیش از 51 میلیون ریال جریمه داشت و براساس قانون پس از شناسایی مالک، اقدام به توقیف این دستگاه وانت نیسان کرده و خودرو به پارکینگ منتقل شد.

شریفی ادامه داد: همچنین یک دستگاه خودرو پژو 206 نیز توسط ماموران راهنمایی و رانندگی شناسایی شد که 171 فقره تخلف رانندگی برای آن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این خودرو نیز بیش از 41 میلیون ریال جریمه داشت و برای اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.

شریفی در پایان گفت: انتظار داریم که شهروندان با اطلاع کامل از قانون راهنمایی و رانندگی، ضمن تاکید بر رعایت قانون و همکاری با ماموران پلیس، برای پرداخت جریمه‌های خود اقدام لازم را انجام داده و مطمئن باشند که این امر از افزایش خسارات مالی آنها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول