اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران:

بازنگری در قانون شوراها ضروری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: بازنگری در قانون شوراها ضروری است تا نقاط ضعف آن برطرف شود.

بازنگری در قانون شوراها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، محمدعلی عرفان‌منش شامگاه دوشنبه در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اسلامشهر اظهار داشت: وظایف 22گانه شوراهای آموزش و پرورش باید به عنوان یک منشور حرکتی باشد و ضرورت دارد که قانون شوراها بازنگری شود، تا نقاط ضعف آن برطرف شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران افزود: شوراها اتاق فکر، محل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امر تعلیم و تربیت هستند که باید با تشکیل دبیرخانه فعال و پویا، وجه مردمی بودن شوراها تقویت شود.

وی با انتقاد از نحوه ارزیابی عملکرد شوراها تاکید کرد: در نحوه ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش جای سئوال است، چرا که مناطق و شهرهای همسان و هم‌سنگ نبوده و مسائل مورد توجه شوراها در نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، ولی در ارزیابی‌ها یکسان دیده می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: در قطب بندی‌ها و منطقه‌بندی‌ها باید مناطق همسان در یک قطب قرار گرفته و مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با اشاره به شعار اعتدال سیاسی، تدبیر سیاسی و امید اجتماعی بیان داشت: خاکریز اول در تولید و امید اجتماعی، طلایه‌داران تعلیم و تربیت قرار گرفته‌اند که کار  سختی را پیش رو دارند.

عرفان‌منش تصریح کرد: کاهش سن اعتیاد در کشور نشان‌دهنده این است که دشمنان بیکار نبوده و در جهت به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان ما برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده‌اند، در حالی که برای کار کردن دستگاه‌های فرهنگی کشور ما در مجموعه آموزش و پرورش، هزاران مانع و مشکل ایجاد می‌شود، اما دشمن بدون اجازه و از دیوار وارد مدارس شده است.

*شوراها یکی از مترقی‌ترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این همایش بیان داشت: موضوع شوراها از مباحث با اهمیت و یکی از مترقی‌ترین نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در اهداف تدوین قانون شوراهای آموزش و پرورش علاوه بر مشارکت همه آحاد مردم، به اصل تمرکززدایی نیز توجه خاص شده است.

علیرضا کمرئی بیان داشت: دغدغه اصلی دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت مردم در صحنه‌ها بوده و مشارکت همگان در شوراها به نوعی ایجاد همبستگی و تلاش جمعی به منظور رسیدن به نظام عادلانه اجتماعی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت و حضور در شوراها فقط به معنای رسیدگی به مسائل مادی نیست، افزود: موضوعات آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مسئله آحاد ملت است، که با مشارکت همگان، در شوراها و اعتماد به این نهاد مهم زمینه پویایی و پیشرفت همه جانبه آموزش و پرورش نیز فراهم خواهد شد.

در خاتمه این مراسم که با حضور اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های قطب یک برگزار شد، از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، که موفق شدند برای نهمین سال متوالی رتبه نخست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را به دست آوردند، با اعطای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی به عمل آمد. در ارزیابی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اسلامشهر رتبه نخست را به دست آورد و شهرستان‌های شهریار و پاکدشت در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/2302/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول