اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان:

پرونده‌ نامزدهای 2 تابعیتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بررسی شود

عضو پارلمان افغانستان در نشست امروز این مجلس با انتقاد عملکرد کمیسیون انتخابات این کشور، خواستار بررسی پرونده نامزدهای 2 تابعیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد.

پرونده‌ نامزدهای 2 تابعیتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بررسی شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در کابل، «نظیفه ذکی»، عضو پارلمان افغانستان در نشست امروز (دوشنبه) پارلمان این کشور اظهار داشت که دولت و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بایستی پرونده نامزدهای ریاست جمهوری و بخصوص افراد 2 تابعیت را بررسی کنند.

وی افزود: چنانچه نامزد ریاست جمهوری افغانستان 2 تابعیت داشته باشد؛ با افزایش ناامنی در این کشور و یا ارتکاب جرم به کشور دوم فرار خواهد کرد.

این عضو پارلمان افغانستان معتقد است که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور و معاونان آن‌ها 2 تابعیت هستند.

این در حالی است پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری این کشور برخی از آن‌ها را بدلیل داشتن 2 تابعیت، از فهرست نهایی حذف کرد.

به اعتقاد ذکی، نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان که دارای 2 تابعیت هستند مانند دیگر مردم این کشور برای ملت و دولت افغانستان دلسوزی ندارند.

در عین حال تعدادی از اعضای پارلمان افغانستان نیز معتقدند که چنانچه نام برخی از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور حذف شوند، افغانستان دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

آغاز تعطیلات زمستانی پارلمان افغانستان

تعطیلات زمستانی پارلمان افغانستان برای 45 روز از امروز (دوشنبه) آغاز شده و اعضای این مجلس تا آخر این تعطیلات جلسه عمومی نخواهند داشت.

برخی از اعضای پارلمان افغانستان خواستار تعویق تعطیلات شدند و طی درخواستی پیشنهاد تعویق این تعطیلات را به هیئت رئیسه این مجلس دادند.

بر اساس گفته‎های اعضای پارلمان افغانستان این درخواست را 30 عضو این مجلس به امضا رسانده‌اند همچنین این افراد با بیان این که وضعیت کنونی این کشور حساس است خواستار لغو تعطیلات زمستانی شدند.

این در حالی است که رئیس پارلمان افغانستان اظهار داشته که تعویق تعطیلات زمستانی جایگاه قانونی ندارد و مخالف با وظایف داخلی این مجلس است.

به گفته ابراهیمی رئیس پارلمان افغانستان، بر اساس قوانین این کشور، در 2 مورد بودجه و مسئله امنیت ملی، تعطیلات زمستانی پارلمان افغانستان به تعویق می‌افتد.

پارلمان افغانستان در طول یک سال 2 بار تعطیل می‌شود و در هر نوبت این تعطیلی 45 روز طول می‌کشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول