اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

لزوم افزایش بودجه بخش ضایعات کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بودجه سازمان جهاد کشاورزی در بخش ضایعات باید افزایش یابد.

لزوم افزایش بودجه بخش ضایعات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی ظهر امروز در کار گروه امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان اظهار داشت: الگوی کشت تنوع زیستی در نظام جمهوری اسلامی ایران بحث دیرینه زیستی دارد و این امر یکی از چالش‌های سازمان است که به آسانی نمی‌توان در این زمینه نتیجه خوبی حاصل کرد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های کشاورزی از سال 82 آغاز به کار کرده، افزود: این پایگاه‌ها با 91 هزار بهره ور مشغول فعالیت است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون مساحت ارزی استان زنجان 150 هزار برداشت شده، گفت: این پایگاه به عنوان پایگاه پایلوت کشوری مطرح است.

این مسئول با اشاره به اینکه در همه استان‌های کشورمان پایگاه کشاورزی نصب شده، بیان داشت: اجرای این پایگاه‌ها در سطح کشورمان ادامه می‌یابد.

تاراسی یادآور شد: متاسفانه فرآورده‌های لبنی جزو صادرات محسوب نمی‌شود و این امر یکی از آفت‌های بزرگ صادرات است.

وی ضایعات کشاورزی را یکی از عوامل مهم در سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: ضایعات در محصولات کشاورزی بسیار بالا است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم افزایش بودجه در بخش ضایعات سازمان اشاره کرد و افزود: برای نمونه 300 هزار تن گندم در سطح استان زنجان موجود است که پس از اقدامات مربوط به کمباین 15 تا 20 درصد ریزش پیدا می‌کند.

* اتمام عملیات گاز رسانی «شهرک ناجی» زنجان

در ادامه این جلسه معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان به مصوبات جلسه گذشته کار گروه تخصصی اقتصادی و تولیدی استان اشاره کرد و ابراز داشت: به استناد بند یک مصوبه جلسه گذشته با عنایت گزارش کمیته فنی مبنی بر پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه گاز رسانی شهرک ناجی مقرر شد مدیران شهرک و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به امکان گاز رسانی و آماده سازی و دپوی آلاینده به صورت متمرکز با نظر حفاظت محیط زیست تا پایان آذر ماه امسال اقدام کنند.

حسین اشرفی با تاکید بر اینکه طبق این مصوبه عملیات گاز رسانی شهرک ناجی به طور کامل تمام شده و هم اکنون در مرحله تست لوله قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: محل دپوی پسماند نیز آماده شده و فقط با مساعد شدن شرایط جوی حصار کشی لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول