اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

بیش از 2 میلیون تن محصولات کشاورزی در زنجان تولید شده است

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و 263 هزار و 716 تن محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید شده است.

بیش از 2 میلیون تن محصولات کشاورزی در زنجان تولید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمهدی احمدنیا ظهر امروز در کار گروه امور اقتصادی و تولیدی استان زنجان اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار از ابتدای سال جاری تا کنون 2 میلیون و 263 هزار و 716 تن محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید شده، تصریح کرد: از این مقدار 194 هزار تن به محصولات باغی اختصاص دارد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از این مقدار یک میلیون و 761 هزار تن به محصولات زراعی اختصاص دارد، افزود: 300 هزار تن به محصولات دامی اختصاص یافته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین از این مقدار 7 هزار و 955 تن نیز به محصولات شیلات استان زنجان اختصاص یافته است.

* زنجان در تولید محصولات تولیدی جزو استان‌های خودکفا است

احمد نیا با بیان اینکه زنجان در تولید محصولات تولیدی جزو استان‌های خودکفا است، گفت: زنجان در زمینه صادرات محصولات به داخل و خارج کشورمان نیز جزو استان‌های مطرح است به جزء مرکبات و برنج که در استان تولید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زنجان به عنوان نخستین استانی است که در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی نرم افزار جامع تقویم را عرضه کرده، ادامه داد: این نرم افزار با هدف اطلاع رسانی به تولیدکنندگان از سال 82 طراحی شده است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه نرم افزار جامع تقویم در ابتدا به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی شده بود، گفت: هم اکنون این نرم افزار با سه زبان دنیا به صورت مجازی در پورتال سازمان قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 4 میلیون نفر از سایت جامعه اطلاعات کشاورزی بازدید کرده‌اند، ابراز داشت: محصولات مختلف در این سایت برای علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

* صادرات 23 میلیون دلار محصولات کشاورزی در استان زنجان

احمد نیا در ادامه صادرات محصولات کشاورزی استان در طول 9 ماه گذشته را 23 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 7.5 میلیون دلار بوده که کشمش، خرما، پای مرغ و... جزو این محصولات است.

وی با اشاره به اینکه امسال 200 هزار تن سیب زمینی در سطح استان زنجان تولید شده است، متذکر شد: مصرف استان زنجان در این محصول 30 هزار تن است.

* تولید 17 هزار تن محصول کشمش در استان زنجان

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: 17 هزار تن محصول کشمش در سطح استان تولید شده است.

این مسئول در ادامه به چالش‌های پیش روی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و اذعان داشت: شناخت کافی از بازدهی هدف وجود ندارد.

احمدنیا با بیان اینکه سفارت خانه‌ها هیچگاه اطلاعات اقتصادی را در اختیار بخش قرار نمی‌دهند، افزود: باید اطلاعات اقتصادی کافی در این زمینه در اختیار بخش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه سازمان تولید برای داخل بوده و برای صادرات محصولات را تولید نمی‌‌کند، بیان داشت: مناسب نبودن نظام یارانه و پایین بودن سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از مشکلات سازمان است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان درصد بالای ضایعات، شفاف نبودن قوانین، بالا بودن هزینه‌های تولید و مشکلات مربوط به تحریم را از دیگر چالش‌های سازمان اعلام کرد و اذعان داشت: تلاش می‌شود ریسک تولید و هزینه‌های تولید در سطح استان زنجان کاهش یابد.

انتهای پیام/73008/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول