اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

معاون وزیر دفاع عربستان وارد پاکستان شد

معاون وزیر دفاع عربستان برای گسترش همکاری‌های دفاعی با پاکستان امروز وارد شهر «راولپندی» مرکز ارتش این کشور شد.

معاون وزیر دفاع عربستان وارد پاکستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، شاهزاده «سلمان بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع عربستان امروز (دوشنبه) برای گسترش همکاری‌های دفاعی وارد شهر راولپندی مرکز ارتش این کشور شد.

معاون وزیر دفاع عربستان بجای «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان به راولپندی مرکز ارتش این کشور رفته و با «راحیل شریف» فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان ملاقات کرد.

به گزارش وزارت دفاع پاکستان، شاهزاده سلمان معاون وزیر دفاع عربستان با «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان نیز ملاقات کرده است.

گفته می‌شود که محور گفت‌وگوی شاهزاده سلمان با مقامات ارتش پاکستان همکاری‌های دفاعی عنوان شده است.

معاون وزیر دفاع عربستان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز ارتش پاکستان در راولپندی بر گسترش همکاری‌های نظامی با پاکستان تأکید کرد.

عربستان سعودی روابط خوب با پاکستان را کمکی برای غلبه بر دنیای عرب می‌داند و در عین حال برخی از ناظران معتقدند که دلیل اصلی سفر مقامات عربستانی به پاکستان این است که سعودی‌ها بدنبال تشکیل نیروی نظامی به مرکزیت ریاض هستند اما این تنها دلیل نیست بلکه کمک نظامی پاکستان برای عربستان یا دیگر کشور‌های منطقه چیز جدیدی نیست زیرا کمک پاکستانی‌ها نسبت به دیگر کشور‌ها ارزانتر٬ فرمان‌بردارتر٬ قابل اتکاتر است و کمترین مناقشه و جنجال ایجاد می‌کند.

کارشناسان معتقدند که تلاش ریاض برای نزدیکی به اسلام‌آباد بیشتر برای حل مشکلات داخلی است و ارتباطی با سیاست خارجی این کشور ندارد به بیانی دیگر عربستان برای سرکوب شورش‌های داخلی از پاکستان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول