اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

مناطق کم‌برخوردار مشهد فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری مشارکتی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در گذشته اعطای سود تضمینی 40 درصد به سرمایه‌گذارانی که در مناطق کم‌برخوردار مشهد سرمایه‌گذاری می‌کردند فرصت خوبی را به‌ وجود آورده بود و دست به احداث پروژه‌های مشارکتی می‌زدند.

مناطق کم‌برخوردار مشهد فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری مشارکتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان با تاکید بر حضور سرمایه‌گذار در مناطق محروم مشهد گفت: شهرداری مشهد در راه فراهم کردن حضور سرمایه‌گذاران در مناطق محروم مشهد هزینه صدور پروانه را بعد از ساخت پروژه و با تخفیف دریافت می‌کند و این از وجود علاقه به جذب سرمایه‌گذار حکایت می‌کند.

وی ابراز داشت: کلیات طرح‌های سرمایه‌گذاری در مشهد در بالاترین سطح استاندارد طراحی و تدوین شده و این می‌تواند به بهترین نحو برای مشهد بازخورد داشته باشد.

پژمان اذعان کرد: شهر مشهد دارای اقتصاد خدماتی و متکی بر رفت و آمد زائران به این شهر است و از این لحاظ امنیت بالای سرمایه‌گذاری در این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشهد دومین شهر کشور به لحاظ جمعیتی و زیرساخت‌ها است، افزود: شهرداری مشهد برای بهره‌گیری از آخرین دستاوردها توانسته در مقیاس ملی و منطقه‌ای در بحث سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت اقتصادی گام‌های بزرگی را بردارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای این که بتوانیم شتاب توسعه شهر را افزایش دهیم، بسیاری از عرصه‌ها را برای مشارکت در اختیار مردم قرار داده‌ایم تا آنان در سرمایه‌گذاری و سودآوری شهر شریک شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به طرح بزرگ نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر اشاره کرد و گفت: بافت پیرامون حرم با توجه به قدمت خود به لحاظ زیرساخت‌ها، شبکه معابر و کالبد با شرایط امروز زندگی سازگار نیست و علاوه بر آن، سفر روزافزون زائران به مشهد، نوسازی این بافت را ضروری کرده است.

پژمان افزود: کسانی که به سرمایه‌گذاری در شهرهای مذهبی تمایل دارند، باید در زمینه ایجاد فضاهای رفاهی، تجاری و خدماتی اطراف حرم مطهر سرمایه‌گذاری کنند تا تسهیلات ویژه‌ای برای شهروندان فراهم شود.

وی بیان کرد: جمعیت ساکن و زائر در شهر مشهد، فرصت ویژه‌ای برای فعالیت تفریحی و تجاری ایجاد کرده است که این سرمایه‌گذاران خود باید به مشارکت در این کلانشهر روی بیاورند.

پژمان گفت: سرمایه‌گذار برای حضور در مناطق کم‌برخوردار اعتماد و دلخوشی می‌خواهد.

وی به رویکرد فعالیت‌های اقتصادی شهرداری مشهد مبتنی بر مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون سرمایه‌های دولت برای توسعه و نوسازی فضاهای شهری با محدودیت‌های جدی مواجه است که از راهکارهای توسعه شهری ایجاد فضایی مناسب برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید طوری جذب سرمایه‌گذار کرد که شاهد افزایش حضور بخش خصوصی در توسعه شهر بود، اظهار داشت: در حال حاضر برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران ظرفیت‌های لازم فراهم شده و این فقط نیازمند همت مسئولان است.

پژمان تصریح کرد: در شرایط کنونی شهرداری مشهد در جلب اعتماد سرمایه‌گذاران موفق بوده است.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول