اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مشهد حمایت می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت از مقوله سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی بخش خصوصی در مشهد حمایت می‌کند.

دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مشهد حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس آخوندی صبح امروز در بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی مشهد اظهار کرد: دولت خود را موظف می‌داند که مشهد را در اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر یاری کند ولی اینکه محرک اصلی برای انجام اقدامات را دولت بدانیم تصوری اشتباه است که نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: توسعه، محصول اقدامات دولت نیست و محرک اصلی توسعه شهروندان هستند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهروندان قدرت کارآفرینی، ایجاد ارزش افزوده و ثروت دارند که باید از آن در مشارکت‌های اقتصادی استفاده کنند.

آخوندی با بیان اینکه بخش خصوصی باید از وابستگی‌های خود به دولت بکاهد، تأکید کرد: تا زمانی که وابستگی به دولت، رانت‌خواری و مفاسد در کشوری وجود داشته باشد، امکان توسعه اقتصادی به صفر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در شرایط دشوار اقتصادی بخش خصوصی باید کارآفرین باشد تا رشد اقتصادی در شهرها حاصل شود.

آخوندی با بیان اینکه مدیریت روابط شهروندی یکی از وظایف وزارتخانه راه و شهرسازی است، ادامه داد: این اقدام امری پیچیده است که باید در طول چند سال اجرایی شود.

وی با اشاره به قانون فضای کسب و کار تصریح کرد: در این قانون روح وابستگی به دولت وجود دارد و در شرایط فعلی باید اقداماتی انجام داد تا بخش خصوصی از دولت استقلال پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استراتژی‌های توسعه شهری و اهمیت آن‌ها خاطرنشان کرد: بحث عدالت شهری باید در مرکز بحث استراتژی‌های توسعه شهری باشد.

وی در پایان گفت: دولت قبلاً در این شهر حضور مستقیم نداشته است و هم‌اکنون با حضورش خود را موظف می‌داند که با کمک، بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) را سرعت دهد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول