اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرویس ماشین‌آلات کشاورزی برای محافظت از سرما ضروری است

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سرویس ماشین‌آلات کشاورزی برای محافظت از سرما بسیار ضروری است.

سرویس ماشین‌آلات کشاورزی برای محافظت از سرما ضروری است

مظفر یوسفی‌پور امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سرویس ماشین‌آلات کشاورزی در فصل سرما از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به راهکار‌های محافظت ماشین‌آلات کشاورزی از سرما اشاره و تصریح کرد: استفاده از ضدیخ در تراکتور، کمباین و سایر ماشین‌های نیروی محرکه برای جلوگیری از یخ زدن آب موتور بسیار ضروری است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: کشاورزان میزان ضد یخ ماشین‌های خود را در فصل سرما کنترل کنند.

این مسئول با اشاره به شست‌وشوی کامل سم‌پاش‌ها و بذرکار‌ها بیان کرد: شست‌وشوی این ماشین‌ها از ضروریات سرویس در فصل زمستان به حساب می‌آید.

یوسفی‌پور ادامه داد: ماشین‌هایی مثل سم‌پاش‌ها و بذرکار‌ها به دلیل اینکه به‌طور مستقیم با سم و کود در ارتباط هستند و به سبب شیمیایی بودن سم و کود باعث فرسودگی سریع قطعات می‌شوند.

وی تاکید کرد: شستشوی کامل ماشین‌های کشاورزی برای بالا بردن عمر دستگاه در فصل زمستان بسیار ضروری است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان به یکی دیگر از روش‌های حفاظت ماشین‌های کشاورزی از سرما اشاره و خاطرنشان کرد: گذاشتن چوب زیر ماشین‌های نیروی محرکه یکی دیگر از این روش‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه مناسب بودن باد لاستیک‌های ماشین‌های کشاورزی در بالا بردن عمر مفید لاستیک‌ها بسیار ضروری است، یادآور شد: میزان باد لاستیک در ماشین‌های مختلف متفاوت است که در کتابچه راهنمای هر ماشین ذکر شده است.

انتهای پیام/2308/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول