اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

نگاه یارانه‌‌ای برای بخش خصوصی سم است/ نگاه فله‌ای هرگز!

نگاه یارانه‌ای برای بخش خصوصی خطرناک و سم است، نگرش‌ها باید تغییر پیدا کند، به صورت فله‌ای نگاه نکنیم، تنها به نظام متعهد هستیم از جمله مواردی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی‌ مطرح کرد.

نگاه یارانه‌‌ای برای بخش خصوصی سم است/ نگاه فله‌ای هرگز!

محمدتقی پاکزاد امروز در حاشیه بازدید از شهرک فناوری قطعات خودرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه هدف از بازدید‌ها شناسایی جایگاه و اهداف است، اظهار کرد: خوشبختانه تاسیس چنین شهرک‌هایی مدیون بزرگوارانی است که این کار را آغاز کرده و با قوت ادامه داده‌اند.

وی افزود: اینکه شهرک‌های فناوری چه هدفی را دنبال می‌کنند و چه وظایفی را دارند بحث مهمی است.

پاکزاد با اشاره به اینکه وجود سخت‌افزار لازمه یکسری اقداماتی است که جزو شروط لازم است اما کافی نیست، اضافه کرد: در بحث‌های فناوری شروط کافی بیشتر احساس می‌شود و نقش حساس‌تری نسبت به شرط‌های لازم دارد، قسمت مدیریت نرم‌افزاری و ساز و کاری که بعد از پایان اقدامات و احداث‌ها انجام می‌گیرد تکمیل کننده کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه این شهرک باید محوری برای صنعت خودروسازی استان و شمال‌غرب کشور باشد، گفت: اگر توانستیم ادعا کنیم که کار را به نتیجه رساندیم مورد رضایت حق و مسئولان است، اما تا به امروز این استان به جایگاهی که شایسته آن است نرسیده است.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی آرمانی به بحث صنعت شمال‌غرب کشور داشته باشیم طبیعتا انتظاراتی از این شهرک به وجود خواهد آمد، خاطر نشان کرد: در ابتدا مغز متفکر شهرک فناوری قطعات خودرو باید استراتژی توسعه صنعت خودرو را رقم بزند، به طوری که به عنوان بنیان و حرکت بنیادی بتواند برای توسعه صنعت خودرو هم استراتژی تعیین کند و هم سیاست‌های جاری استان را پشتیبانی کند.

پاکزاد اضافه کرد: انتظار از این شهرک این است که بعد از بحث تعیین سیاست‌ها بتواند به عنوان شهرکی مستمرا، صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی استان را تحت مراقبت مستمر قرار دهد و همچنین امکان ارائه خدمات حمایتی را داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف شهرک نه تنها باید خدمات دهی به واحدهای مستقر باشد، بلکه باید به کل صنعت‌های مستقر در منطقه خدمات ارائه کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این شهرک باید تبدیل به باشگاه علم و فناوری و محل رجوع و امکان بهره‌برداری مستمر صنعتگران استان و صاحبان علم و اندیشه، در سطح دانشگاه و سرمایه‌داران و صاحبان صنعت باشد، تا بتواند به عنوان بانک اطلاعات فناوران را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه این شهرک باید کل کشور را پشتیبانی کند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فضای مجازی امکان ارتباطات گوناگون را فراهم کرده است و باید با همکاری افراد خلاق این صنعت بتواند نیازهای کشور را تامین کند.

پاکزاد بیان کرد: امروز متاسفانه قطعاتی که در بازار است چه وارداتی و چه داخلی به استانداردهای مطلوب نرسیده است و به دلیل نداشتن کیفیت مناسب معضلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ایرانی حق دارد حداقل از بهترین خدمات بهره‌مند شود، اضافه کرد: باید شفاف باشیم و واقعیت‌هایی که وجود دارد به طور شفاف بیان شود تا علل وجودی معضلات و مشکلات مشخص و بررسی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه‌های برتر باید جلسات با تولیدکنندگان و سرمایه‌داران شفاف و روشن برگزار و نقاط قوت و زمینه شناخت بهتری تعریف شود و حس متقابلی بین بخش دولتی و بخش خصوصی به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه همچون هشت سال گذشته باید بخش خصوصی این احساس را بکند که بخش دولتی در خدمت بخش خصوصی است، افزود: همه باید همدل باشیم، چه بخش خصوصی چه بخش دولتی، تا کیفیت خدمات ارائه شده به مردم کشور ارتقا پیدا کند.

پاکزاد ادامه داد: جایگاهی که امروز وجود دارد مطلوب نظام جمهوری اسلامی نیست و اگر نتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم، نتوانسته‌ایم در قبال نظام و مردم دین خود را ادا کنیم، هرکس باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و اگر انجام پیدا نکند چون چرخه کامل نیست مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امروز با اتصال به بازارهای علم و فناوری روز دنیا می‌توانیم ادعا کنیم که خدماتی در شأن نظام ارائه می‌کنیم، بیان کرد: باید خدمات خود را در رقابت با مراکز تولید فناوری دنیا قرار بدهیم تا روز به روز شاهد تعالی و ارتقای سطح کیفی تولیدات و در شأن نظام باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ما به عنوان خادمان جزء در خدمت بخش خصوصی هستیم اما فرمان و راهبری این حرکت باید با بخش خصوصی باشد و اگر بخش خصوصی جایگاه اصلی خود را پیدا نکند کاری نکرده‌ایم.

وی با اشاره به گزارش‌های تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: بحث‌های فعلی و گزارشات نشان می‌دهد که در ابتدایی‌ترین مرحله هستیم و جایگاهی که امروز استان در سطح صنعت دارد شایسته استان نیست و باید ارتقا پیدا کند.

با کسی تعارف نداریم، تنها به نظام متعهد هستیم

پاکزاد گفت: تنها ساخت شهرک فناوری هدف نیست بلکه هدف ما ساخت شهرکی است که بتواند از بخش خصوصی حمایت کند و منجر به ایجاد ساز و کاری برای توسعه بخش خصوصی و ایجاد فضایی برای شناخت و ارتباطات کارشناسی و استمرار واحدهایی شود که افراد خلاق بتوانند بررسی‌های اولیه در ایجاد ارتباط با صنایع استان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنعت بخش خصوصی استان نیازمند یک جهش است، گفت: اگر هیئت مدیره جدید توانایی حمایت‌های زمینه‌ساز را ندارد باید تغییر کند با کسی تعارف نداریم و تنها به نظام متعهد هستیم تا اینکه بتوانیم به اهداف مورد نظر نظام برسیم.

نگرش نسبت به بخش خصوصی باید تغییر پیدا کند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: نگرش نسبت به بخش خصوصی باید تغییر پیدا کند و بخش خصوصی باید مدیریت بر بخش صنعت را بر عهده بگیرد و دولت حق ندارد در تمام موارد ورود پیدا کند، اولویت با بخش خصوصی است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

نگاه یارانه‌ای برای بخش خصوصی خطرناک و سم است

وی با اشاره به حمایت‌های یارانه‌ای از بخش خصوصی گفت: نگاه یارانه‌ای برای بخش خصوصی خطرناک و سم است در این زمینه نگاه هدفمند یارانه‌ای صحیح است، باید حمایت‌های هدفمند به صورت پلکانی از 100 درصد آغاز و در یک بازه زمانی خاص به صفر برسد.

اگر با تدبیر و حسن تدبیر و مدیریت و با کیفیت برنامه‌ریزی انجام نگیرد پست‌ها را غصب کرده‌ایم

پاکزاد اظهار کرد: دولت جدید با نگاه تدبیر و امید می‌خواهد شفاف بگوید هرچه می‌کنیم اعم از موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها در عرصه ارزیابی و رقابت است و" تدبیر" اینکه اگر با تدبیر و حسن تدبیر و مدیریت و با کیفیت برنامه‌ریزی انجام نگیرد پست‌ها را غصب کرده‌ایم.

نگرش‌ها باید تغییر پیدا کند، به صورت فله‌ای نگاه نکنیم

وی تاکید کرد: واحدهای خلاق باید شناسایی و حمایت شوند و نگرش‌ها باید تغییر پیدا کند و به صورت فله‌ای نگاه نکنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: بخش خصوصی باید سهمی در اداره شهرک فناوری قطعات خودرو داشته باشد به شرطی که برای ارتقای نیازها و مطالبات خدمات تلاش کند.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول