اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب و فاضلاب روستایی سبزوار خبر داد

پایین بودن تعرفه‌ آب‌بها دلیل افزایش مصرف مشترکین روستایی

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی سبزوار گفت: پایین بودن تعرفه آب‌بها تنها دلیل افزایش مصرف مشترکین روستایی است.

پایین بودن تعرفه‌ آب‌بها دلیل افزایش مصرف مشترکین روستایی

محمدرضا چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 105 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 23 هزار و 500 نفر از نعمت آب شرب لوله کشی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: اکثر مشترکین ما مشترکین مسکونی هستند و هر مشترک روستایی در دو ماه به طور متوسط 28 متر مکعب آب مصرف می‌کند.

وی افزود: در دوره‌های اخیر بیش از 86 درصد از قبوض برای واحد‌های مسکونی صادر شده و بقیه برای واحدهای غیر مسکونی مانند دامداری‌ها و واحد‌های صنعتی صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 82 درصد کل آب‌بهای تولیدی تحویل واحدهای مسکونی شده و 18 درصد نیز تحویل واحدهای غیر مسکونی شده است.

وی با بیان اینکه از کل قبوض صادر شده بیش از 38 درصد متعلق به واحد‌هایی است که از میزان الگوی مصرف بیشتر بهره‌ برده‌اند تصریح کرد: 66 درصد از آب تولیدی توسط این 38 درصد مصرف شده است که این یعنی هر مشترک 35 متر مکعب آب در دو ماه مصرف کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح بحران آبی ما در سه ماهه تابستان اتفاق می‌افتد؛ خاطرنشان کرد: میانگین مصرف آب در این مدت 18 متر مکعب در هر ماه است که 81 درصد آب تولیدی را مصرف کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین میزان مصرف متوجه منازلی است که در آنها باغات و دام نگهداری می‌شود و ما در روستاهایی که در حوزه کوهپایه واقع شده‌اند مشکل مصرف بیش از الگوی مصرف را نداریم.

چشمی یادآور شد: ارزان بودن قیمت آب‌ در این زمینه تأثیر گذاشته و این افراد به جای خرید آب و انتقال آن به صورت تانکر به محل دام‌ها و زمین‌هایشان از آب شرب استفاده می‌کنند که برایشان دارای صرفه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کنترل خاصی بر روی شبکه‌های آب‌رسانی صورت می‌گیرد؛ تأکید کرد: جدیدترین سیستم‌های کلرزنی در حوزه سالم‌سازی آب به صورت اتوماسیون نصب شده و اطلاعات مربوط را در شبکه‌ها به ما می‌دهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آزمایش‌های خاصی نیز توسط همکاران ما در مراکز بهداشت روستایی صورت می‌گیرد.

چشمی افزود: 99 درصد آبی که در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد سالم‌سازی شده و این یک درصد هم به خاطر احتمال خطایی است که ممکن است در شبکه‌ها رخ دهد.

انتهای پیام/2202/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول