اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

8 بهمن‌ماه

چغاخور میزبان هفتمین برف‌آور سالانه شهر برفی می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هفتمین سالانه جشنواره شهر برفی از هشتم تا 11 بهمن‌ماه در منطقه نمونه گردشگری چغاخور و در مجاورت مجتمع فرهنگی، آموزشی آفتاب چغاخور برگزار می‌‎شود.

چغاخور میزبان هفتمین برف‌آور سالانه شهر برفی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هفت سال پیش در سال 1385 برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری جشنواره‌ای به نام برف و یخ اجرا شد و بعد به نام جشنواره شهر برفی و سپس به عنوان برف‌آورد سالانه شهر برفی نامیده شد. 

اکنون هفتمین سالانه این جشنواره از هشتم تا 11 بهمن ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری چغاخور و در مجاورت مجتمع فرهنگی، آموزشی آفتاب چغاخور برگزار می‌‎شود. برهمین اساس گفت‌وگویی را با مژگان ریاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان ترتیب داده‌ایم که در ذیل به آن اشاره شده است:

فارس: هدف شما از برگزاری جشنواره‌های شهر برفی چیست؟

ریاحی: زمینه سازی برای طراحی و اجرای بین‌المللی برف آورد سالانه، نگرش ویژه به جاذبه‌‎های چهارمحال و بختیاری به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کشور، جذب گردشگران زمستانی، میزبانی هنرمندان و شرکت کنندگان از سراسر کشور، ایجاد رقابت سالم و گسترش روحیه همکاری بین جوانان و علاقمندان، معرفی سایر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و هنرهای سنتی و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری با برپایی غرفه و نمایشگاه از اهداف اصلی این جشنواره است که تاکنون هفت سال پیاپی در استان برگزار شده است.

فارس: استقبال از این جشنواره چگونه است؟ آیا تاکنون مطلوب بوده است؟

ریاحی: بله تاکنون استقبال خوبی از این جشنواره ها شده است، به طوری که در جشنواره امسال تاکنون 39 گروه  متقاضی شرکت در این جشنواره هستند که نسبت به سال گذشته پنج گروه افزوده شده است، همچنین تعداد گروه‌های خارج از استان نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

فارس: تاکنون جشنواره‌های شهر برفی در چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ برگزار می‎شد، به چه علت محل جشنواره امسال تغییر کرده است؟

ریاحی: بله در شش جشنواره شهر برفی سایت این برف آور منطقه توریستی و گردشگری چلگرد بود که در سال جاری به منطقه نمونه گردشگری چغاخور تغییر مکان یافته است. از دلایل اصلی این تغییر سایت می‌توان به دلایلی از جمله نگاه استانی و معرفی منطقه نمونه گردشگری چغاخور به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان، درخواست های متعدد و مشارکت سرمایه‌گذارن منطقه چغاخور، برگزاری موفقیت آمیز شش دوره گذشته در شهرستان کوهرنگ و معرفی گردشگری زمستانه در این شهرستان و همکاری و مشارکت فرمانداری شهرستان بروجن اشاره کرد.

فارس: آیا در برگزاری این جشنواره از حمایت بخش خصوصی هم برخوردار بوده‌اید؟

ریاحی: بله در حال حاضر اسپانسرهایی از جمله شرکت پتروشیمی بندر امام (مجتمع فرهنگی، آموزشی آفتاب چغاخور)، فرمانداری بروجن، طرح سرمایه‌گذاری باغات اجاره‌‎ای، تفریحی و ورزشی چغاخور، طرح سرمایه گذاری دهکده گردشگری چغاخور، طرح سرمایه‌گذاری مجتمع سیاحتی، تفریحی چغاخور، طرح سرمایه‌گذاری دهکده گردشگری چغاخور ( شرکت توسعه و عمران زاگرس)، طرح سرمایه‌گذاری منطقه نمونه گردشگری چغاخور (شرکت شریفان دانا پویا)، بانک ملت و امور مشترکین همراه اول از این جشنواره حمایت مالی می‌کنند.

فارس: این جشنواره در چه تاریخی برگزار می‎شود؟

ریاحی: جشنواره شهر برفی هشتم تا 11 بهمن ماه جاری برگزار می‎شود.

انتهای پیام/68001/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول