اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری ماهشهر:

بانک‌ها در ارائه وام‌های خوداشتغالی سخت‌گیری نکنند

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: شعب بانکی در ارائه وام‌های خوداشتغالی سخت‌گیری نکنند.

بانک‌ها در ارائه وام‌های خوداشتغالی سخت‌گیری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سیدجعفر طباطبایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی این شهرستان، اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی به دلیل اهمیتی که دارد می تواند تاثیر بسزایی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی جامعه بر جای بگذارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در شهرستان ماهشهر با جدیت در حال پیگیری است و تلاش‌های خوبی توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از اشتغال پایدار و ارتقای درآمد مردم است و همه مسئولان شهرستان با هماهنگی‌های انجام شده آماده همکاری و ارائه مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن به کارآفرینان و علاقمندان به توسعه و راه‌اندازی مشاغل خانگی هستند.

طباطبایی اذعان داشت: مشاغل خانگی و توسعه آنها بین مردم ظرفیت بسیار خوبی برای رفع مشکل بیکاری ایجاد می‌کند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشاغلی نیز که می‌تواند در منازل انجام شود و در قالب طرح مشاغل خانگی قرار بگیرد بسیار زیاد است اما این موضوع نیازمند حمایت ویژه و همچنین توجه مردم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: بدون شک با کاهش و رفع معضل بیکاری بسیاری از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی امروز نیز برطرف می‌شود و آمار بزهکاری و جرائم نیز به شدت کاهش می‌یابد.

طباطبایی در ادامه خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال و وام‌های مشاغل خانگی شد و اظهار داشت: لازم است بانک‌ها در این ارتباط سلیقه‌ای عمل نکنند و اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی علاوه بر یک تکلیف قانونی، وظیفه‌ای شرعی و اخلاقی است، متذکر شد: تسریع و تسهیل در پرداخت وام‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی می‌تواند کمک شایان توجهی به توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری داشته باشد که شعب بانکی این مهم را باید مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: یکی از مشکلات ارائه و اعطای تسهیلات اشتغال و مشاغل خانگی، سلیقه‌ای عمل کردن در روند اداری و ضمانت اینگونه وام‌هاست که بانک‌ها باید در چارچوب قوانین عمل کرده و از برخورد سلیقه‌ای خودداری کنند.

طباطبایی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، آمار نسبتاً خوبی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی به مددجویان دارد، گفت: تاکنون به مددجویان زیر پوشش این نهاد 75 وام اشتغال‌زایی و 82 فقره وام مشاغل خانگی اعطا شده است.

انتهای پیام/72016/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول