اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

کادرسازی سیاسی، اخلاقی و اعتقادی ضروری است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با تشریح رمزهای موفقیت برای انجمن اسلامی بر کادرسازی سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای آینده نظام تاکید کرد.

کادرسازی سیاسی، اخلاقی و اعتقادی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری دقایقی پیش در جمع مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تبریک ولادت با سعادت پیامبر رحمت (ص) و رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع) اظهار داشت: امیدواریم در این مقطع حساس بتوانیم پیروان خوبی برای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بوده و مسئولیت‌هایی که خداوند متعال از ما می‌خواهد به‌خوبی انجام دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) موضوع تعلیم و تربیت برای نسل جوان و نوجوان را مسئله بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ابعاد مختلف تعلیم و تربیت برای نسل جوان و نوجوان قابل توجه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طبع اتحادیه انجمن اسلامی باید هم بعد تعلیم و تربیت مذهبی نوجوانان را مورد توجه قرار دهد هم بعد دانشجویی مورد قرار دهد.

آیت‌الله ری‌شهری بیان داشت: امید است با توجه به بعد تعلیم و تربیت و دانش، دانش پژوهان و نسل جوان کسانی رشد کنند که در آینده بتوانند به نحو احسن کشور را اداره کنند و این امانت که امام و شهدا به دست ما سپرده‌اند را به شایستگی به نسل آینده منتقل کنند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با تاکید بر اینکه کار، کار خیلی مهم و مسئولیت خیلی سنگین است، خاطرنشان کرد: باید ا برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در این مسیر گام برداریم و نیروهای کارآمد برای انجام وظیفه در راستای آرمان‌ها و ارزش‌های والای اسلام و جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی با اشاره به تجربیات یکی از اساتید ایرانی که در دانشگاه آمریکا تدریس می‌کردند، عنوان کرد: با برخورد محبت آمیز خیلی سریع شاگردان خود را جذب کرده و شاگردان وی که پیش از کلاس او دل به دانش نمی‌دادند با اشتیاق و علاقه وافری پای درس او تلمذ می‌کردند.

آیت‌الله ری‌شهری با برشمردن شاخص‌هایی که سبب موفقیت اتحادی انجمن اسلامی می‌شود، عنوان کرد: اتحادیه انجمن اسلامی زمانی می‌تواند موفق باشد که علی‌رغم جذب دانش‌آموزان نخبه، سالم و صالح دانش‌آموزان دیگر را نیز جذب و آن‌ها را در مسیر نورانی دین مبین اسلام قرار دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با تاکید بر کادر سازی برای آینده نظام گفت: باید برای آینده کادرسازی سیاسی، اخلاقی و اعتقادی داشته باشیم و افرادی را در تحقق این مهم جذب کنیم که توان و جاذبه بیشتری داشته باشند.

سوء استفاده تکفیری‌ها از عواطف جوانان

وی در ادامه سوء استفاده تکفیری‌ها و سلفی‌ها از عواطف نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه در جوامع غربی و زیستگاه تکفیری‌ها و سلفی‌ها افرادی که مشکلات عاطفی دارند بسیار هستند آن‌ها از این ضعف افراد استفاده کرده و با بهره‌گیری از عواطف آن‌ها و اقدامات عاطفی بر این افراد تسلط یافته و آن‌ها را تا مرز انجام عملیات‌های انتحاری پیش می‌برند.

آیت‌الله ری‌شهری جذب افرادی که با اسلام و دین فاصله دارند به سمت دین و دیانت را هنر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نیز زیر نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند برخود لازم می‌داند که با تمام توان در راستای تقویت بنیان‌های دینی، ارزشی و انقلابی گام بردارد و اتحادیه انجمن اسلامی را از ابعاد مختلف حمایت کند

انتهای پیام/2462/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول