اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اعلام کرد

جابه‌جایی 13 روستای در معرض خطر آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 13 روستای در معرض سوانح در آذربایجان غربی در قالب طرح جابه‌جایی روستاهای در معرض سوانح جابه‌جا شده است.

جابه‌جایی 13 روستای در معرض خطر آذربایجان غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جابه‌جایی روستاهای در معرض سوانح یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در این طرح نسبت به جابه‌جایی روستاهایی که در اثر رانش و لغزش زمین، واقع شدن در مسیر و یا ساخت و سازهای غیر اصولی بوده، اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: در این زمینه سه اقدام انجام می‌شود در مرحله نخست مشکل روستاها را با پروژه‌های ایمن‌سازی مانند دیوار ساحلی، لایروبی مسیر، احداث کانال و... حل کرده، در مرحله دوم جابه‌جایی بخشی از روستا و در مرحله بعدی که این اقدامات پاسخگو نیست باید کل روستا جابه‌جا شوند.

عزیزی تصریح کرد: تاکنون 25 روستا در آذربایجان غربی نیازمند جابه‌جایی کامل بوده که از این 25 روستا عملیات جابه‌جایی 13 روستا انجام شده و 12 روستا نیز در دست اقدام است و مجموعا یک‌هزار و 500 خانوار در این 25 روستا اسکان می‌یابند.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت مردم انجام می‌شود، متذکر شد: بنیاد مسکن زمین مورد نیاز برای جابه‌جایی روستا را از منابع طبیعی و یا با مشارکت بخش خصوصی تامین کرده و زمین مورد نظر قطعه‌بندی شده و طرح تفکیکی آماده می‌شود.

عزیزی ابراز داشت: بعد از تصویب طرح، زمین به روستائیان واگذار شده و عملیات آماده‌سازی شامل خیابان‌کشی، آب، برق، مخابرات، مسجد، مدرسه و مجموعه فضاهای خدماتی مورد نیاز از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات مورد نظر توسط دستگاه‌های متولی انجام شده و در ساخت واحدهای مسکونی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استفاده می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: برای احداث هر ساختمان 12 میلیون تومان تسهیلات بانکی ارائه و حدود 600 میلیون تومان برای عملیات آماده‌سازی اولیه هزینه شده و مابقی توسط دستگاه‌های متولی متناسب با زمینه فعالیت هزینه می‌شود.

انتهای پیام/61005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول