اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر بروجرد:

بیش از 120 میلیارد تومان به مسکن مهر بروجرد اختصاص یافته است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر بروجرد گفت: اعتباری که دولت تاکنون به مسکن مهر بروجرداختصاص داده است، مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان است.

بیش از 120 میلیارد تومان به مسکن مهر بروجرد اختصاص یافته است

 محمد قاسمی امروز در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار داشت: پروژه مسکن مهر شهرستان بروجرد با هدف خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد کلید خورد که به همین منظور اواخر همان سال تعاونی‌های مسکن مهر ساماندهی شدند.

محمد قاسمی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در این شهرستان چه تعداد تعاونی وجود دارد، اظهار کرد:

اتحادیه تعاونی مسکن مهر در سال 86 تاسیس شدند که در اواخر همان سال زمین مورد نیاز از اداره راه و شهرسازی تحویل گرفته شد.

*39 تعاونی مسکن مهر در بروجرد فعال است

وی یادآور شد: در شهرستان بروجرد ابتدا حدود 59 تعاونی مسکن مهر سازماندهی شدند که پس از ادغام برخی تعاونی‌ها این تعداد به 39 تعاونی کاهش پیدا کردند.

*6هزار متقاضی مسکن مهر در بروجرد وجود دارد

این مسئول خاطرنشان کرد: از میان متقاضیان دریافت واحدهای مسکن مهر با توجه به مساحت 65 هکتاری این مجموعه در نهایت حدود شش هزار متقاضی در تعاونی‌ها ثبت نام نهایی شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آماده‌سازی این تعاونی‌ها چگونه بوده است، گفت: حدود یک سال صرف عملیات آماده‌سازی این تعاونی‌ها شده است که در این مدت حدود یک میلیون و 200 هزار متر مربع عملیات خاکی شامل خاکبرداری و خاک‌ریزی توسط اتحادیه و تعاونی‌ها انجام شده است.

قاسمی با اعلام اینکه در یک پروژه ضربتی نیز به مدت دو ماه حدود 9 کیلومتر جدول‌گذاری معابر اصلی انجام شده، خاطر نشان کرد: از نظر هزینه‌ای نیز مقادیر مصرف شده قابل قبول و با صرفه بوده است، به طوری که برای هر واحد در اتحادیه حدود 240 هزار تومان هزینه انجام شده است.

وی بیان داشت: عملیات خاکی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و معابر اصلی صورت گرفته است که پس از آن عملیات آماده‌سازی به عهده اداره راه و شهرسازی گذاشته شده است.

*اسکان متقاضیان در مسکن مهر بروجرد

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از خانوارها در شهرک مسکن مهر اسکان یافته‌اند، این در حالی است که هنوز معابر به صورت مطلوب پیشرفت فیزیکی ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان بروجرد در خصوص ساخت و ساز مسکن‌های مهر گفت: تعاونی‌های مسکن مهر بروجرد از اواخر سال 88 عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که عملیات اجرای تعاونی‌ها به چه صورت بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان که‌حدود چهار ماه در سال شرایط جوی نامساعدی دارد در این زمان امکان ساخت و ساز وجود ندارد.

*کمبود نیروی ماهر در تعاونی‌های بروجرد

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات عمده تعاونی‌ها در این شهرستان کمبود نیروی ماهر است که در این صورت  تعاونی‌ها‌ مجبور به جذب نیرو از شهرهای اطراف برای اجرای پروژه مسکن مهر بوده‌اند، این مشکلات باعث به طول انجامیدن مشکلات شده‌اند.

*بیش از سه هزار واحد تحویل داده شد

قاسمی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه تعداد این واحد‌ها چه مقدار است و تا به حال چه تعداد از آن‌ها تحویل اعضا داده شده‌اند، افزود: طرح 65 هکتاری مسکن مهر بالغ بر شش هزار و 138واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که از این تعداد سه هزار و 782 واحد تکمیل و به اعضاء تحویل داده شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که واحد‌های تحویل داده نشده چه تعداد هستند و این تعداد چند درصد پیشرفت فیزیکی دارند، یاد‌آور شد: در حال حاضر حدود 722 واحد این مجموعه حدود 90 درصد،386 واحد70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 1248 واحد دیگر کمتر از 50 درصد پیشرفت دارند.

*120میلیارد تومان اعتبار دولتی برای نصب انشعابات مسکن مهر بروجرد

وی در پاسخ به این سئوال که انشعابات نصب شده در این شهرک‌ چه تعداد هستند، عنوان کرد: تعداد انشعابات نصب شده در این شهرک شامل 175 کنتور برق سه فاز، چهار هزار و 262کنتور برق تک فاز، سه هزار و 48 انشعابات آب و فاضلاب بوده و حدود دو هزار کنتور گاز نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: اعتباری که دولت تاکنون به این مجموعه اختصاص داده است، مبلغی بالغ بر 120 میلیارد تومان است.

*کارنامه قابل قبول مسکن مهر در بروجرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان بروجرد در پاسخ این سئوال که مسکن مهر بروجرد تا چه اندازه پیشرفت کیفیتی دارد، بیان کرد: از نظر ساخت کیفی نیز، در سه بخش اصلی ساختمان یعنی فنداسیون، اسکلت و سقف واحدها کاملا با رعایت استانداردها ساخته شدهاست.

وی گفت: شهرستان بروجرد از نظر زمان ساخت و ساز، کیفیت سازه‌ها و مبلغ ریالی تمام شده از جمله شهرستان‌هایی است که در کشور کارنامه خوب و قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت تمام شده برای متقاضیان بیشتر از وعده قبلی است، یاد‌‌‌‌‌آور شد: در طول ساخت واحدهای مسکن مهر با توجه به مشکلات سیاسی فراروی دولت اعمال تحریم‌های اقتصادی، افزایش نرخ تورم در کشور و کمبود اعتبارات استانی در چندین مرحله برای بانک مسکن از عواملی است که دست به دست هم داده است، تا این پروژه‌ها با کمبود نقدینگی و تورم مواجه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه موارد یاد شده از عواملی بوده است که موجب شده قیمت تمام شده و زمان ساخت مسکن‌ها برای برخی تعاونی‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

*واحد‌های مسکن مهر بروجرد با کیفیت قابل قبولی ساخته می‌شوند

وی در ادامه گفت: واحدهای ساخته شده با کیفیت قابل قبول و تحت نظارت مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان نظام مهندسی استان و شهرستان، آزمایشگاه‌های مکانیک خاک، ساختمان و مهندسین مجرب عملیات ساخت و ساز به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/85001/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول