اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی:

امضای پیمان امنیتی با آمریکا بهانه‌ای برای ادامه جنگ خواهد شد

رئیس‌جمهور افغانستان امضای پیمان امنیتی با آمریکا را پیش از آغاز عملی و علنی روند صلح باعث تقویت بهانه جنگ و ایجاد ساختار ملوک‌الطوایفی در این کشور دانست.

امضای پیمان امنیتی با آمریکا بهانه‌ای برای ادامه جنگ خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، امروز با انتشار اطلاعیه‎ای به نقل از «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که مردم افغانستان همه روزه قربانی عملیات نظامیان خارجی تحت عنوان مبارزه علیه تروریسم می‎شوند.

رئیس جمهور افغانستان این مطلب را در دیدار با هیأت حقیقت یاب که به ولایت «پروان»، به منظور بررسی کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان خارجی اعزام شده‌اند بیان داشته است.

افغانستان قربانی تروریسم و نظامیان خارجی/شروط گذشته به قوت خود باقی است

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار یکبار دیگر حمله تروریستی اخیر در شهر کابل و بمباران نظامیان آمریکایی در ولایت پروان را شدیداً محکوم کرد و گفت که مردم افغانستان همه روزه قربانی عملیات نظامیان خارجی تحت نام مبارزه علیه تروریسم و هم حملات تروریستی طالبان تحت نام موجودیت خارجی‌ها در افغانستان می شوند.

کرزی تاکید کرده است که به منظور جلوگیری از کشتار مردم افغانستان، آغاز عملی و علنی روند صلح و توقف عملیات نظامیان خارجی در منازل مسکونی، به عنوان پیش شرط برای امضای قرارداد امنیتی و دفاعی به قوت خود باقی است.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرده که تا زمانی که اقدامات عملی در موارد یاد شده صورت نگیرد، پیمان امنیتی با آمریکا امضا نخواهد شد، زیرا بدون آغاز عملی و علنی روند صلح، امضای قرارداد امنیتی و دفاعی با آمریکا باعث تقویت بهانه تشدید جنگ، پراکندگی در کشور و ایجاد ملوک الطوایفی می‎شود.

هیأت حقیقت یاب: نظامیان آمریکایی مسئول کشتار غیرنظامیان

همچنین هیات اعزامی به ولایت پروان در شمال افغانستان در دیدار با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که در عملیات نظامیان آمریکایی در ولایت پروان 12 غیرنظامی به شهادت رسانده‌اند.

عبدالستار خواص عضو پارلمان افغانستان و عضو هیأت یاد شده گفته است که قبل از ورود نیروهای ویژه آمریکایی هیچ هماهنگی با مقامات ولایت پروان صورت نگرفته بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول