اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارگ خبر داد

خرید شناور جمع‌آوری لکه‌های نفتی در آینده‌ای نزدیک

رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارگ، از خریداری شناور جمع‌آوری لکه‌های نفتی، اسکیمر و بوم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خرید شناور جمع‌آوری لکه‌های نفتی در آینده‌ای نزدیک

ابراهیم زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ در خصوص اهمیت مراقبت‌های زیست محیطی در خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس منطقه‌ای ویژه و خاص زیست محیطی محسوب می‌شود که آب آن سه تا پنج سال طول می‌کشد تا آب آن عوض شود و بنابراین باید نظارت ویژه‌ای برای کاهش و جلوگیری از آلودگی نفتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امور دریانوردی و حفاظت از آلودگی نفتی دریا، وظیفه کنترل و نظارت در این زمینه را بر عهده دارد و ما همواره سعی در کنترل آلودگی‌های نفتی داشته‌ایم و خواهیم داشت.

رئیس اداره بندر و دریانوردی جزیره خارگ خاطرنشان کرد: به منظور تبادل صحیح آب توازن کشتی‌ها و جلوگیری از انتقال گونه‌های دریایی مهاجم به خلیج فارس یک خط فرضی را برای شناورهایی که از خارج از خلیج فارس به این منطقه وارد می‌شوند در نظر گرفته شده است تا قبل از ورود آب توازن خود را تخلیه و آب مناسب و همگن با این مکان جایگزین کنند و این تبادل آب باید دائماً صورت گیرد تا اکوسیستم دریایی خلیج فارس را از خطرات احتمالی حفظ کنیم.

زارع با بیان اینکه بیشتر موارد آلودگی در خلیج فارس مربوط به تاسیسات نفتی و فاضلاب‌های صنعتی و انسانی است، عنوان کرد: برای کنترل آلودگی‌های نفتی توسط سکوها، ما دائماً و به صورت منظم آنها را پایش می‌کنیم و تجهیزاتی نیز در این زمینه خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر خرید دستگاه‌های جمع‌آوری، در حال ساخت کشتی‌ها و شناورهای جمع‌آوری هستیم و پس از آماده‌سازی اسکله خارگ، شناور جمع‌آوری، اسکیمر و بوم به خارگ انتقال داده خواهند شد تا با همکاری شرکت‌های نفتی ضمن پیشگیری، خسارت آلودگی‌های احتمالی دریایی ناشی از مواد نفتی را نیز بتوان کاهش داد.

انتهای پیام/66006/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول