اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از اجرای سه پروژه پژوهشی در شهرری خبر می‌دهد

پارک انرژی پاتوقی برای مصرف با صرفه‌ترین انرژی

شهرری به همت مدیریت شهری این ‌روزها شاهد پروژه‌هایی است که با پیشینه پژوهشی طراحی و اجرا شده است.

پارک انرژی پاتوقی برای مصرف با صرفه‌ترین انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران،‌ شهرری شاهد اجرای پروژه‌هایی است که وابسته به مطالعات و پژوهش‌هایی است که به همت کارشناسان صورت گرفته است.

معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 20 از بانیان این حرکت شایسته است و به‌دلیل این اقدام ارزشمند بر آن شدیم تا به بررسی پروژه‌هایی که اخیرا به واسطه پژوهش و اقدامات کارشناسی شده اجرایی شده است بپردازیم و در همین راستا به سراغ سید مهدی شاهرخی، رئیس واحد طرح و توسعه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 20 رفتیم تا در این زمینه با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

رئیس واحد طرح و توسعه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 20 در توضیح سه طرح پژوهشی به اجرا درآمده در این حوزه اظهار داشت: مهمترین هدف از اجرای پروژه پژوهشی یافت پارک انرژی، شناسایی روش‌های نوین و متنوع انرژی، شناسایی مدل‌های مختلف انرژی نوین و قابل اجرا برای مصرف کننده‌های شهری، ارائه روش‌های نمایشی و آموزش نوین و جذاب با شرایط مناسب و پربازده به‌منظور لمس مدل‌ها برای عموم شهروندان و ... است که اجرای این طرح پژوهشی 6 ماه زمان برده است.

سید مهدی شاهرخی در ادامه گفت: پارک انرژی به‌نوعی پارک علمی فن‌آوری تعریف می‌شود که در این پارک روش‌های استفاده از الگوهای جدید و کم مصرف انرژی در قالب بخش‌های جالب و تفریحی برای دانش‌آموزان و شهروندان آموزش داده می‌شود که شامل استفاده از لامپ‌های کم مصرف، عدم آبیاری بوستان از آب شهری و ... می‌شود که به‌دلیل تلفیق آموزش با سرگرمی برای مخاطبان آموزنده‌تر و جذاب‌تر است.

وی عنوان کرد: طرح بررسی سیستم‌های روشنایی نوین در سه بوستان جامع ری، گل‌مهر و ایثار نیز چهار ماه به‌طول انجامیده است که در این طرح نیز میزان تاثیرگذاری استفاده از الگوهای جدید انرژی نیز بررسی و به‌عنوان یک راهکار علمی و کاربردی به اجرا درآمده است.

رئیس واحد طرح و توسعه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری منطقه 20 در بخش پایانی این‌ گفت‌وگو در ارتباط با سومین پروژه پژوهشی به اجرا درآمده تصریح کرد: این طرح به‌صورت نمونه در سه سرای محله جوانمرد قصاب، شهادت و مجموعه شهربانو در محله حمزه‌آباد اجرایی شده است که در این طرح میزان اثربخشی این مراکز فرهنگی بررسی شده است تا نتایج مثبت آن به‌عنوان تجربه‌ای موفق در سایر سراهای محلات نیز بسط داده شود که این طرح نیز به مدت شش ماه زمان برده است.

انتهای پیام/2462/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول