اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

وحدت باعث تقویت و تحکیم دین اسلام می‌شود

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اهمیت وحدت در جهان اسلام گفت: وحدت باعث تقویت و تحکیم دین اسلام می‌شود.

وحدت باعث تقویت و تحکیم دین اسلام می‌شود

حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت وحدت اظهار داشت: یکی از مواردی که دین اسلام، معصومان و قرآن کریم به شدت تاکید می‌کند وحدت و انسجام اسلامی است.

وی با بیان اینکه حفظ و تقویت وحدت آثار مثبتی دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از مکه به مدینه نخستین اقدام بعد از بنیان مسجد ایجاد وحدت بین صفوف انصار و مهاجرین بود.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی مسلمانان وحدت، حضور در نماز جماعت، حضور در نماز هفتگی جمعه و نماز عید فطر و قربان و حج تمتع مورد تاکید است، بیان داشت: این تاکیدات به علت ایجاد وحدت در بین مسلمانان است.

این مسئول وحدت را باعث تقویت و تحکیم دین اسلام دانست و اذعان داشت: دین اسلام به شدت از تفرقه و اختلاف و چیزی که باعث به وجود آمدن اختلاف می‌شود نهی کرده است.

نورپور اضافه کرد: دین اسلام از تهمت، غیبت، افترا، برچسب زدن، سوء ظن، قهر و... مسلمانان را نهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام مسلمانان را دعوت به وحدت کرده است، گفت: همه این‌ها برای این است که وحدت در جامعه حاکم شود و این امر اهمیت وحدت را نشان می‌دهد.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان در کره زمین وجود دارد، اظهار کرد: دشمن از وحدت این تعداد مسلمان می‌ترسد و تلاش می‌کند تا سنی را به جان شیعه و شیعه را نیز به جان سنی اندازد.

این مسئول با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین قومیت‌ها و ملیت‌ها تفرقه ایجاد کند تا به اهداف شوم خود برسد، گفت: وظیفه مسلمان این است که اتحاد خود را حفظ کنند و بر مشترکات تاکید کنند.

نورپور ادامه داد: شیعه و سنی مشترکات بسیاری از جمله خداوند، قرآن کریم، قبله، پیامبر اکرم (ص) و دشمن واحدی نیز دارند.

وی با بیان اینکه اگر مسلمان می‌خواهند با عزت، سربلندی و اقتدار زندگی کنند باید وحدت خود را حفظ کنند، متذکر شد: مسلمانان باید به وسیله وحدت گروه‌های تندرو، سلفی، وهابیت، القاعده و طالبان را منزوی کنند و به جهانیان نشان دهند که این افراد جزو مسلمانان نیستند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول