اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی خبر داد

راه‌اندازی مجدد مرکز پرتودهی انرژی اتمی بناب/ نقشی در استخدام‌ها نداشته‌ام

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مجدد مرکز پرتودهی انرژی اتمی بناب خبر داد.

راه‌اندازی مجدد مرکز پرتودهی انرژی اتمی بناب/ نقشی در استخدام‌ها نداشته‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی عصر امروز در مراسم جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) در اجتماع قشرهای مختلف مردم بناب با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه بناب در زمینه عمرانی، اظهار داشت: با وجود کاهش شدید اعتبارات، امسال اعتبارات خوبی برای طرح‌های عمرانی دانشگاه بناب جذب شده است.

وی ادامه داد: به علت کمبود فضا در محل فعلی دانشگاه بناب با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه سایت جدید این دانشگاه در 50 هکتار زمین در حال شناسایی است که به زودی سایت جدید دانشگاه در آن راه‌اندازی می‌شود.

راه‌‌اندازی مجدد و احیاء دانشکده‌های آب و برق در بناب

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمع‌آوری دانشکده‌های آب و برق در دولت قبلی، گفت: دولت جدید مصمم است نسبت به راه‌‌اندازی مجدد و احیاء دانشکده‌های آب و برق اهتمام کند و بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و قول‌های مسئولان قرار است از سال آینده این دانشکده در 20 رشته تحصیلی دانشجو پذیرش کند.

باقری بنابی از ایجاد و راه‌اندازی 5 رشته جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب خبر داد و خاطر نشان کرد: 10 سال بود که نیروی انسانی به یک معضل اساسی در این دانشگاه تبدیل شده بود که در نهایت با تدابیر مسئولان آن دانشگاه مشکل مزبور حل شد.

نقشی در استخدام‌ها نداشته‌ام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده در جذب نیروهای جدید به هیچ وجه نقشی نداشته‌ام، اضافه کرد: نیروهای جدید بعد از سپری کردن مراحل قانونی وارد مجموعه شده‌اند.

باقری بنابی در این خصوص آمادگی خود را برای جذب نیروهای تعدیل شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب تا پایان امسال در بخش خصوصی اعلام کرد.

افزایش 2 رشته جدید کارشناسی در دانشگاه بناب و بازگشت 3 رشته حذف شده دانشگاه پیام نور بناب

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دو رشته جدید کارشناسی و بازگشت 3 رشته حذف شده در دانشگاه پیام نور مرکز بناب خبر داد و اذعان داشت: هم‌اکنون ساختمان جدید فضای آموزشی در سه طبقه در این مرکز در حال احداث است و بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی این دانشگاه نیز در آینده نزدیک در پیام نور بناب مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به راه‌اندازی مجدد مرکز پرتودهی انرژی اتمی بناب اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه نیروهای این مرکز به اصفهان منتقل شده بودند، ضمن بازگشت مجدد نیروها، سایت پرتودهی شمال غرب کشور در این مرکز راه‌اندازی و بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث این مرکز اختصاص یافته است.

40 مدرسه بناب در حال تخریب است

باقری بنابی بر ضرورت فعال‌سازی مجمع خیران مدرسه ساز در این شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون 40 مدرسه در شهرستان بناب در حال تخریب است که دولت به تنهایی قادر به نوسازی آنها نیست.

2 هزار بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی در بناب

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به خانواده‌ها به ویژه افراد در حال تحصیل سفارش و تأکید کرد: دنبال رشته‌هایی بروند که کارآفرینی داشته باشند و در این خصوص سعی شود از مشاوران زبده در انتخاب رشته استفاده شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 2 هزار نفر فارغ التحصیل بیکار داریم که رشته‌های تحصیلی آنها منطبق با نیاز جامعه نیست.

تخلیه روزانه 100 تن گوگرد نیروگاه سهند بناب در هوای منطقه

باقری‌ بنایی با تأکید بر واگذاری نیروگاه سهند به مردم، افزود: از آنجایی که مردم منطقه آلودگی ناشی از آلایندگی این نیروگاه را تحمل می‌کنند، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی مردم از سود آن، نیروگاه به خود مردم واگذار شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به 100 تن گوگرد و ترکیبات آلی در منطقه تخلیه می‌شود، گفت: باید با نصب فیلتر چاره لازم اندیشیده شود.

وی همچنین به احداث فضای سبز از سوی نیروگاه سهند و فولاد شاهین و دیگر کارخانجات آلاینده در شهرستان تأکید کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود مسئولان حفاظت محیط زیست را موظف کرد که نسبت به نصب و راه‌اندازی سیستم سنجش آلودگی هوا اقدام کنند.

وی از بحث اشتغال جوانان به عنوان دغدغه اصلی خود نام برد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی کشور با تلاش مسئولان نگذاشتیم؛ حتی یک واحد تولیدی در بناب تعطیل شود و اشتغال موجود آن زمان را حفظ کردیم.

فعالیت اقتصادی ندارم

باقری بنابی در خصوص شهرک صنعتی بناب هم گفت: زمین های این شهرک اشباع و برای تکمیل آن حدود 45 میلیارد ریال هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در پاسخ به برخی شایعات مطرح شده در خصوص فعالیت‌های اقتصادی وی گفت: بنده با اینکه قبل از مسئولیت نمایندگی مجلس در زمینه دامپروری یا فرآوری کشمش در شهرستان فعالیت می‌کردم، اما در حال حاضر در بحث‌های اقتصادی نه دخالت می‌کنم و نه فعالیتی در این زمینه دارم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت توسعه شهرک صنعتی بناب اظهار کرد: نظر به اینکه ادامه توسعه شهرک صنعتی بناب در آینده مناسب و قابل توسعه باشد، درخواست می‌شود این شهرک از سمت شرق توسعه یابد.

باقری بنایی از مسئولان شهرک‌های صنعتی استان خواست در خصوص نحوه توسعه شهرک صنعتی بناب به نظرات هیئت امنای این شهرک صنعتی توجه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولان شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به خاطر پیگیری امور مربوط به توسعه شهرک صنعتی بناب و تأمین زیرساخت‌های اساسی این شهرک اظهار امیدواری کرد که مسئولان برای تسریع در روند توسعه این شهرک گام‌های اساسی بردارند و زمینه لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران منطقه فراهم سازند.

انتهای پیام/60002/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول