اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران بارز جماعت اسلامی مصر در گفت‌وگو با فارس:

مذاکره تنها راه‌حل بحران مصر است/ نامزدی السیسی، او را به پذیرش آشتی‌ ملی وامی‌دارد

یکی از رهبران بارز جماعت اسلامی مصر با اشاره به اینکه بحران حاکم بر این کشور تنها با مذاکره و گفت‌وگو حل خواهد شد، تاکید کرد، در صورتی ‌که «عبدالفتاح السیسی» خواهان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است، باید درپی آشتی ملی باشد.

مذاکره تنها راه‌حل بحران مصر است/ نامزدی السیسی، او را به پذیرش آشتی‌ ملی وامی‌دارد

«انور عکاشه»، از رهبران بارز جماعت اسلامی مصر و یکی از متهمان پرونده ترور «انور سادات»، رئیس جمهوری اسبق این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که پایان همه پرسی قانون اساسی در مصر تغییری در اوضاع حاکم بر این کشور ایجاد نخواهد کرد، همانگونه که این تایید به معنای غلبه بر اخوان المسلمین آنگونه که برخی تصور می‌کنند، نیست.

وی ادامه داد: آنچه هم اکنون روی داده به سود اخوانی‌هاست و موجب می‌شود تا آنها با تجدید قوا خون و روح تازه‌ای در جماعت بدمند.

عکاشه تاکید کرد که بحران کنونی مصر تنها با گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر حل خواهد شد و آن هم به این شرط است که دو طرف دریابند که راهی جز گفت‌وگو و مذاکره ندارند و در صورت برگزاری هرگونه مذاکره‌ای دو طرف باید به این نتیجه رسیده باشند که برای دستیابی به نتیجه لازم، امتیازاتی به طرف مقابل بدهند و هریک از آنها توان تحمیل خواسته‌های خود بر طرف دیگر را ندارد.

این رهبر برجسته جماعت اسلامی مصر درباره نامزدی «عبد الفتاح السیسی»، وزیر دفاع این کشور در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر گفت: برعکس برخی پیش بینی‌ها که بیان می‌کند، نامزدی السیسی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند، بالعکس نامزدی السیسی، او را وادار به پذیرش آشتی ملی و برقراری بیش از پیش دمکراسی در کشور وامی‌دارد.

عکاشه درباره پایگاه مردمی السیسی نیز گفت: در معنای واقعی و حقیقی او محبوبیت و جایگاه مردمی ندارد، بلکه شرایط حاکم بر مصر موجب شده تا چنین احساسی القا شود که وی دارای محبوبیت مردمی است و در این میان نمی‌توان تبلیغات رسانه‌ای را نیز نادیده گرفت که تلاش می‌کند، او را به «جمال عبد الناصر» رئیس جمهوری ملی گرای مصر تشبیه کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول