اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد سروآباد خبر داد

پرداخت 127 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان سروآبادی

مدیرکمیته امداد امام خمینی سروآباد از پرداخت 127 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان زیرپوشش امداد این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

پرداخت 127 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان سروآبادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا خوشبخت پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای 22 فقره کمک هزینه ازدواج به نوعروسان مددجو که به مناسبت میلاد نبی اکرم و امام جعفر صادق(ع) صورت گرفت، اظهار کرد:  از جمعیت 50 هزار نفری شهرستان قریب به 10 هزار و 500  نفر در قالب 4 هزار و 665 خانوار  زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی قرار دارند و از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 650 خانوار از مددجویان زیرپوشش امداد در سروآباد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: 375 نفر از مددجویان این نهاد ایتام زیر 15 سال بوده که در کنار خدمات کمیته امداد امام خمینی توسط 970 نفر حامی حمایت می‌شوند.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی سروآباد، در کنار حمایت‌های کمیته امداد از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 220 میلیون ریال از سوی حامیان به ایتام کمک شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی هر ساله در مناسبت‌های مختلف اقدام به اهداء کمک هزینه ازدواج به نوعروسان زیرپوشش می‌کند، افزود: این مهم به منظور حمایت از مددجویان،ترویج سنت حسنه ازدواج و ایجاد دلگرمی در آغاز زندگی مشترک زوجهای جوان زیرپوشش به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است.

وی تعداد پرونده‌های جهیزیه در نوبت پرداخت را در سال‌جاری 379 فقره شامل 171 فقره جهیزیه و 208 فقره هدیه ازدواج  عنوان کرد ویادآور شد: 127 مورد از این تعداد طی مراسمات و برنامه‌های مختلف پرداخت و امروز نیز به مناسبت میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع) هر کدام با ارزش 20 میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته وی، 10 میلیون ریال از این اعتبار از محل زکات فقرا و 10 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات کمیته امداد تامین شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی سروآباد برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج و آموزش‌های آنان در راستای تشکیل زندگی مشترک موفق را از دیگر حمایت‌های کمیته امداد به نوعروسان زیرپوشش عنوان و بیان کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش بسزایی در کاهش نرخ طلاق و تشکیل زندگی‌های موفق در بین مددجویان زیرپوشش این نهاد داشته است.

خوشبخت در ادامه به ارائه آموزش مسائل حقوقی خانواده‌ها با اولویت زنان مطلقه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به جهت آشنایی خانواده‌ها با مسائل حقوقی، کمیته امداد با همکاری دادگستری شهرستان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌های زیرپوشش کرده است.

وی گفت: از سهمیه اختصاصی کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در این بخش تا کنون 50 درصد محقق شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق 100 درصدی اهداف تعیین شده باشیم.

انتهای پیام/79002/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول