اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم:

گرایش یک میلیارد انسان به دین اسلام متاثر از اخلاق پیامبر (ص) است

فرمانده انتظامی استان قم در مراسم صبحگاه عمومی این فرماندهی با اشاره به آغاز هفته وحدت، گفت: گرایش یک میلیارد انسان به دین اسلام متأثر از اخلاق پیامبر (ص) است.

گرایش یک میلیارد انسان به دین اسلام متاثر از اخلاق پیامبر (ص) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، کاظم مجتبایی در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) از تلاش‌های تمامی کارکنان این فرماندهی به دلیل تأمین نظم و امنیت برای عزاداران در روز اربعین و دهه آخر ماه صفر قدردانی کرد.

وی با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: پیامبران یکی پس از دیگری آمدند تا بشریت را از بداخلاقی نجات دهند تا انسان‌ها در مسیر اخلاق قرار گیرند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) برای تکمیل مکارم اخلاق آمدند، افزود: اخلاق نبوی یعنی اخلاقی که گستردگی آن در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها اشاعه داشته باشد، مانند اخلاق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، شغلی و فردی.

مجتبایی، پیشقدم بودن در سلام کردن به افراد را از دیگر ویژگی‌های آن حضرت برشمرد و ادامه داد: کمتر کسی می‌توانست زودتر از ایشان سلام کند.

وی، یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان را عیادت از بیماران عنوان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) به عیادت بیماران می‌رفت و اخلاق و رفتار ایشان به گونه‌ای بود که افراد زیادی مسلمان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) عیب مردم را دنبال نمی‌کردند و عذرپذیر بودند، گفت: آن حضرت امانت‌دار بودند، قبل از اینکه به پیامبری مبعوث شوند، محمدامین لقب گرفتند و این به دلیل داشتن صداقت با مردم بود.

مجتبایی در پایان با تأکید بر ارائه رفتارهایی که نماد اخلاق نبوی باشد، ابراز داشت: نبی مکرم اسلام (ص) اهل افراط و تفریط نبودند، وجود یک میلیارد مسلمان بر روی کره زمین متاثر از اخلاق ایشان است.

انتهای پیام/78002/ذ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول