اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

ممنوعیت تبلیغ موسسات مالی و شرکت‌های لیزینگ فاقد مجوز

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ممنوعیت تبلیغ موسسات مالی و اعتباری و همچنین شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی، خبر داد.

ممنوعیت تبلیغ موسسات مالی و شرکت‌های لیزینگ فاقد مجوز

محمد خامه‌یار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب تبصره یک ماده 96 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد و ثبت نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تعاونی‌های اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه، صرافی‌ها و شرکت‌های واسپاری (لیزینگ‌ها)، فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر است.

وی اذعان داشت: به همین منظور بنابر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از ایجاد شبهه قانونی بودن فعالیت این گونه موسسات و به دنبال آن، در خطر قرار گرفتن سپرده‌های مردم از فعالیت تبلیغاتی موسسات اعتباری فاقد مجوز و در شرف تاسیس، اعم از تبلیغات مستقیم و مشارکتی، دینی و فرهنگی جلوگیری شده و تمام قراردادهای تبلیغاتی آنها فسخ می‌شود.

خامه‌یار با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای آگهی موسسات مالی و اعتباری و نیز شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) ابراز داشت: این موسسات و مراکز در صورت نداشتن مجوز از بانک مرکزی، مجاز به تبلیغات شهری نیستند، به همین منظور کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و رسانه‌ها از پذیرش آگهی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز خودداری کنند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی تبلیغات کشور بر اساس وظایف قانونی خود در اجرای این طرح با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده و بدین ترتیب با اعلام این موضوع به مراکز مربوطه، از تبلیغ موسسات بانکی غیرمجاز و فاقد مجوز که اقدام به انتشار آگهی‌ می‌کنند، جلوگیری به عمل می‌آید.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه اسامی بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز در اختیار معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد، گفت: امید می‌رود با ساماندهی تبلیغات موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، شاهد ایجاد وحدت رویه و حفظ و افزایش اعتماد عمومی به تبلیغات در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/78002/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول