اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

پارلمان معلمان با هدف تقویت ارکان تعلیم و تربیت تشکیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تشکیل پارلمان معلمان در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

پارلمان معلمان با هدف تقویت ارکان تعلیم و تربیت تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سیدجواد حسینی صبح امروز در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه معلمان از ارکان اصلی تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: پارلمان معلمان در جهت تقویت ارکان اصلی تعلیم و تربیت تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ملاک‌های تغییر مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش گفت: تغییرات جدید به معنای این نیست که مدیران گذشته ناکارآمد بوده‌اند بلکه ما نیازمند کسب تجربه‌های جدید، تخصص‌گرایی و ایجاد روحیه‌ای متعهدانه در این سازمان هستیم.

وی افزود: ملاک ما در گزینش مدیران آموزش و پرورش دارا بودن تخصص کاری، محبوبیت اجتماعی و مقبولیت در میان کارکنان و آموزگاران است.

وی با بیان اینکه قصد داریم از حضور رؤسای قبلی آموزش و پرورش در مناطق و شهرستان‌ها بهره ببریم، تاکید کرد: تجربیات و دستاوردهای آنها در طول چند سال خدمت می‌تواند مفید فایده باشد و از آنان به عنوان مشاوران مدیرکل در سطوح مختلف استفاده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سند چشم‌انداز افق 1404 کشور با انتقاد از وضعیت فعلی در مدارس و ترویج فرهنگ نمره‌گرایی در مدارس تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت منابع آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه مدیریت مدارس و توسعه مشارکت مردمی در مدارس باید در راستای حذف برخی مسایل از جمله نمره‌گرایی، خلاقیت‌کشی، حجم انبوه اقدامات کمیتی در مدارس صورت گیرد.

وی افزود: صلاحیت آموزگاران نیز به عنوان سنگربانان عرصه تعلیم و تربیت باید مورد بررسی قرار گیرد و دوره‌های آموزشی به صورت پیوسته برای آنان برگزار گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی مدیران و معلمان گفت: تشکیل پارلمان معلمان می‌تواند به عنوان یک عامل مهم افراد را از سیاست‌زدگی جدا نماید و آنان را تشویق کند تا در حوزه تعلیم و تربیت فعال‌تر باشند.

حسینی تصریح کرد: این پارلمان دارای اختیارات کاملی از جمله عزل مدیر کل و تفویض اختیارات است که با رای مستقیم خود معلمان در استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه شوراهای آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این شوراها نقش مهمی در تقویت فضای تعلیم و تربیت دارند و از مهم‌ترین ارکان این مجموعه هستند که می‌توانند در تقویت سیاست‌های مشارکتی در آموزش و پرورش مفید باشند و در عملیاتی شدن اهداف آن نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز دستیابی به اهداف آموزش و پرورش تنها با اعتبارات دولتی میسر نمی‌شود و باید به مردم به عنوان رکن اصلی جامعه برای دستیابی به اهداف این سازمان دست پیمان و دوستی بدهیم.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول