اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

پیامبر اکرم (ص) برترین الگو برای بشریت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: پیامبر اکرم (ص) برترین الگو برای بشریت است.

پیامبر اکرم (ص) برترین الگو برای بشریت است

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آبیک اظهار داشت: آمنه مادر حضرت محمد (ص) فرموده که زمانی که پیامبر اکرم (ص) متولد شد دست‌ها را بر زمین گذاشت و سر به سوی آسمان بلند کرد و از اطراف او نوری ساطع شد که همه چیز را روشن کرد که به سبب آن، قصرهای شام را دیدند و در میان آن روشنی صدایی شنیده شد که می‌گفت بهترین امت را زائیدی پس نام او را محمد بگذار.

وی افزود: با میلاد پیامبر اکرم (ص) چند رخداد مهم در دنیا رخ داد که از جمله این اتفاقات می‌توان به خاموش شدن آتشکده فارس که هزار سال روشن بود، لرزیدن ایوان کسری و فروریختن 14 کنگره آن، خشک شدن دریاچه ساوه که سال‌ها آن را می‌پرستیدند و جاری شدن آب از وادی ساوه که کسی سال‌ها در آن آب ندیده بود، اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: زمانی که حضرت محمد (ص) را نزد عبدالمطلب آوردند فرمود که حمد می‌گویم و شکر می‌کنم خداوندی را که این پسر خوشبو را عطا کرد و در گهواره بر اطفال دیگران سیادت و بزرگی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به خواب یکی از دانایان خواب دیده بود که دانایان مجوس در شب میلاد حضرت محمد (ص) خاطر نشان کرد: وی خواب دیده بود که نوری از طرف حجاز ظاهر شد که درعالم منتشر شد و پرواز کرد تا به مشرق رسید و تخت هر پادشاهی در آن صبح سرنگون شد، جمیع پادشاهان در آن روز لال بودند، علم کاهنان از بین رفت و سحر ساحران باطل شد.

حسینی اضافه کرد: طبق نظر علمای شیعه، پیامبر اکرم (ص) در  نزدیک طلوع صبح روز جمعه 17 ربیع‌الاول سال عام‌الفیل در مکه به دنیا آمد.

وی تصریح کرد: چون در آن زمان، مدرکی وجود نداشته که سال عام‌الفیل و روز جمعه چه تاریخی از آن سال است بین علمای شیعه و سنی در خصوص میلاد رسول اکرم (ص) اختلاف وجود دارد که امام راحل با درایت و بینش خاص برای ایجاد وحدت بین اهل تسنن و تشیع، از روز 12 تا 17 ربیع‌الاول را هفته وحدت نامگذاری کردند گرچه قول شیعه به حقیقت نزدیک‌تر است.

این مسئول افزود: امام راحل با نامگذاری هفته وحدت، علاوه بر تحکیم انسجام و یکپارچگی بین شیعه و سنی به آیات الهی در خصوص وحدت به ویژه آیه دو سوره مبارکه مومنون عمل کرده و سبب شدند شیعه و سنی دست به دست یکدیگر، شعار وحدت لا اله الا الله را سر دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی ابراز داشت: شیعه و سنی باید با شناخت حق و باطل در مسیر الهی و ائمه اطهار (ع) حرکت کنند، چراکه سعادت و رستگاری در گام برداشتن در مسیر حق و خسران در حرکت در مسیر باطل محقق می‌شود.

انتهای پیام/77006/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول