اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رشد بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال 93

آخوندی: تحقق پروژه‌های راه و شهرسازی 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق کامل پروژه‌های راه و شهرسازی به 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندی: تحقق پروژه‌های راه و شهرسازی 120 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس آخوندی امشب در حاشیه نشست صمیمی با رؤسای تشکل‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تحقق کامل پروژه‌های راه و شهرسازی 120 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد:‌ این اعتبار در سال 92 به کمتر از 2 هزار میلیارد رسیده بود و با شرایط مالی دولت در سال 93 نیز وضعیت مشابه دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای پیشبرد امور، پروژه‌ها را غربالگری کرده و تدابیری اتخاذ می‌کنیم که با یک اولویت‌بندی منطقی وزارت راه و شهرسازی بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

آخوندی با بیان اینکه اندیشه‌ای جدید برای فراهم کردن مسکن مورد نیاز ایرانیان در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود، عنوان کرد: مطالعات طرح جامع مسکن در حال بررسی است که پس از اتمام پروژه مسکن مهر به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه سفر از طریق راه‌آهن یکی از شیوه‌های مورد علاقه مردم است،‌ متذکر شد: در حال حاضر زمان مسافرت از مشهد به تهران بیش از 2 ساعت کاهش داده شده است و با انجام دادن یکسری اقدامات این زمان 45 دقیقه دیگر کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ نوسازی ناوگان مرحله دیگری از سرعت بخشیدن به سفرهای ریلی است که در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه مسیر ریلی مشهد به تهران یکی از مسیرهای اصلی کشور است، بیان داشت: برقی کردن قطار تهران به مشهد یکی از مواردی است که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

آخوندی در پایان متذکر شد:‌ بیشتر ناوگان ریلی کشور توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، اما برای توسعه آن صندوق توسعه ملی اعتبارات مناسبی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول