اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/79

کشتکار: مبارزه با رژیم ستم‌شاهی مرا به صحنه تظاهرات کشاند

جانباز دوران انقلاب اسلامی گفت: مبارزه با رژیم ستم‌شاهی مرا هر روز به صحنه تظاهرات می‌کشاند و افتخار می‌کنم که در این راه گام برداشتم.

کشتکار: مبارزه با رژیم ستم‌شاهی مرا به صحنه تظاهرات کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، «محمد کشتکار» جانباز دوران پیروزی انقلاب اسلامی عصر امروز با کاروان خبری دهه فجر گیلان دیدار کرد.

جانباز 25 درصد انقلاب در هفتم دی سال 57 در سن 16 سالگی در لنگرود به درجه جانبازی نایل شد.

این جانباز به چگونگی مبارزات انقلابی خود علیه رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: همزمان با قیام مردم در سراسر کشور مردم لنگرود نیز تظاهرات کردند و با شعارهای «بگو مرگ بر شاه»، «شاه فراری شده سگ شکاری شده»، «درود بر خمینی و سلام بر شهیدان» علیه ستم شاه برخاستند.

وی به خاطرات روز جانباز شدن خود در محل راه‌پشته لنگرود اشاره کرد و افزود: در هفتم دی سال 57 همراه با مردم در حال تظاهرات بودم که توسط ماموران شاه محاصره شدم.

کشتکار با بیان اینکه در آن زمان در خانه‌های مردم به طرف تظاهر کنندگان باز بود، تصریح کرد: زمانی که ماموران به طرف تظاهر کنندگان اقدام به تیراندازی کردند همراه چند نفر وارد حیاط خانه‌ای شدیم که در حین کمک یکی از ماموران مرا دید و به طرفم آمد و با خشونت مرا مورد ضرب و شتم قرار داد به طوری که از شدت جراحات بی‌هوش شدم.

وی ادامه داد: با کمک مردم به بیمارستان منتقل شدم و تحت درمان قرار گرفتم.

این جانباز با اشاره به حوادث سال 42 که امام راحل توسط ساواک دستگیر شده بود گفت: صحنه‌های انقلاب هر روز مرا به  تظاهرات می‌کشاند و افتخار می‌کنم که در این راه گام برداشتم.

وی با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی تلاش می‌کرد مردم ایران مصرف‌گرا باشند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی متخصصان زیادی در شهر داریم که باید دستاوردهای انقلاب را بهتر برای جوانان تبیین کنیم.

جانباز انقلاب اسلامی پیشنهاد کرد که در ورودی شهر از ماکت و نمای صحنه‌های انقلاب، جنگ و شهدا استفاده شود تا جوانانی که دوران انقلاب را ندیده‌اند و لمس نکرده‌اند با آن آشنا شوند.

انتهای پیام/84002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول