اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

میدان‌داری بسیج قزوین در برنامه‌های دهه فجر

نهاد مقدس بسیج امروز با تأسی از آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشته و مقتدارانه مسیر سربلندی را پیموده است و در قزوین نیز این شجره طیبه برنامه‌های متنوعی را در ایام دهه فجر اجرا می‌کند.

میدان‌داری بسیج قزوین در برنامه‌های دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بسیج ثمره خون‌های مطهر و پاک مردانی است که در انقلاب اسلامی و کوران ترورها و یا در شرایط سیاسی آن سال‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی، جانانه با لبیک به فرمان امام برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و شکوفه‌های آرمانی آن مشی اسلام را در جامعه پیاده‌سازی کرده و از اصول و آرمان‌ها افول نکرد.

جایگاه و عزت حقیقی بسیج نیز تکیه بر اهداف مقدس اسلام و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب است.

روشنگری و بصیرت‌افزایی بسیج در برهه‌های گذشته از عمر سی و اندی ساله از انقلاب اسلامی همانند چراغ هدایت کشتی نظام اسلامی را هموارتر کرده است.

افق‌های سربلندی که مایه فخر و عزت امروز ملت ایران است امروز به برکت توانمندی‌های فرهنگی و رزمی بسیج در برهه‌های دفاع از کشور آشکار شده است.

ایستادگی در برابر انواع دسیسه‌های به وقوع پیوسته برای ریشه‌کنی و ضربه‌های کاری به انقلاب اسلامی و احیای ارزش‌ها در زمره طلایه داری‌های نهاد مقدس بوده است که باید بر این پافشاری و عزم پولادین احسنت گفت.

جرأت و جسارت بسیج به منظور بیان حقایق و آرمان‌های انقلابی با ولایت‌مداری این نهاد عجین شده است.

فاصله میان مناطق محروم و دیگر نقاط، امروز با حمایت‌های سازندگی بسیج بسیار اندک شده است و این توانمندی در سازندگی و آبادانی بخش اندک از ظرفیت‌های خارق‌العاده بسیجیان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی است.

روح آزادگی و خودباوری بسیج، امروز نیز در نسل جوان و نوجوان رنگ و بوی ایثار و طعم شکوه و سرفرازی دفاع مقدس را داشته و این نهاد یادگاری از پافشاری رزم‌جویان پیر خمین در جبهه‌های جنوب است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌مهر در این خصوص به اهداف و ثمرات تشکیل نهاد مقدس بسیج به فرمان امام راحل در سال 58 اشاره کرد و افزود: اصل و فلسفه تشکیل و استقرار بسیج حفاظت از تمام اصول و اهدافی است که انقلاب اسلامی به خاطر آنها به میدان آمده و نوای حق را در جهان سر داده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه مقاومت امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا به عبارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه و نقش جهادی بسیج در عرصه دفاع تمام‌عیار از کشور پرداخت و ابراز داشت: دیدار بسیجیان با فرمانده کل قوا نشان از عمق ولایت‌‌مداری و بصیرت بسیجیان داشته و امروز بسیجیان برای حضور و شرکت در صحنه‌های مختلف از آمادگی حداکثری و همه‌جانبه بهره‌مند هستند که این مهم ستودنی است.

وی با بیان اینکه بسیج هیچ‌گاه تاکنون دچار انحراف نشده است،بیان داشت: اقتدار و عزت‌آفرینی بسیج در برهه‌های حساس به ویژه در ایام هشت ساله جنگ تحمیلی و پس از آن درگذر از برهه‌های دیگر به ویژه دفاع از مرزهای اعتقادی و مبارزه با جنگ نرم ستودنی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا به اهداف و رسالت‌های نهاد مقدس بسیج طی سال‌های اخیر پرداخت و ابراز داشت: افزایش روح ولایت‌مداری توأم با بصیرت و افزایش دید معنوی جزو رویکردهای بسیج در رده‌ها و اقشار مختلف است.

شجاعی‌مهر ادامه داد: تشکیل و راه‌‌اندازی حلقه‌های صالحین به عنوان اساسی‌ترین رویکرد و وظیفه بسیج برای نسل جوان است که به نوبه خود طی سال‌های اخیر عامل جذب، شناسایی و تربیت روحی و اخلاقی در بسیجیان بوده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بسیجیان امروز با درک و فهم صحیح از شرایط خاص برای دفاع تمام جانبه از کشور با روحیه معنوی برابر دسیسه‌های نااهلان ایستادگی کرده و از کیان نظام اسلامی پاسداری و محافظت کنند.

سردار سالار آبنوش نیز در این خصوص اظهار داشت: نهاد مقدس بسیج همواره با قدرت و اقتدار در کنار ولایت بوده و در راستای رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند.

آبنوش با بیان اینکه بسیج پیشتاز حماسه و خدمت است، عنوان کرد: برنامه‌های متنوع بصیرتی و معرفتی برای بسیجیان در نظر گرفته شده که در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا، مانور فرهنگی زنان، همایش حجاب برتر، همایش نخبگان استان، جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های بسیج، جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری از جمله برنامه‌هایی است که برپا می‌شود.

آبنوش اظهار کرد: امروز بسیجیان با داشتن بصیرت و بهره‌‌گیری از تعالیم انبیای الهی و گوش به فرمان ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی در برابر تهدیدات دشمنان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج یک نهاد مردمی ماندگار است، افزود: خلوص، صفای دل، اعتقاد قلبی به ولایت و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب شده که بسیج به عنوان یک نهاد مقدس و مردمی ماندگار شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اینکه هم‌افزایی زمینه‌ساز توسعه و گسترش تفکر بسیجی است، خاطرنشان کرد:‌ حرکت در راستای کمک به اعتلای نظام، سازمان‌ها و مدیریت یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بسیج نقش مهمی در افشای نقشه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند به گونه‌ای که دشمنان نظام، بسیج را بزرگ‌ترین مانع در راه رسیدن به اهداف شوم خود احساس می‌کنند.

آبنوش تصریح کرد: به همین دلیل است که دشمنان برای خدشه‌دار کردن چهره بسیج از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

حسین رجبی نیز در این خصوص اظهار داشت: باید اذعان کرد که مناسبت‌های دینی و ملی بهترین فرصت برای یادآوری ایثار و مقاومت فرزندان این مرز و بوم است و دوران دفاع مقدس در ابعاد علمی، سیاسی، اقتصادی و فنی توان جمهوری اسلامی را دوچندان کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا، تأسی از نهضت عاشورا را عامل شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: ایثارگران ایران اسلامی با روحیه بسیجی و عشق و ارادت به امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و سرفرازی نظام اسلامی را تضمین کردند.

وی فرهنگ عاشورا را حماسه‌ساز‌ترین نهضت در طول تاریخ ذکر کرد و افزود: اهداف مقدس و الهی قیام عاشورا سبب دفع ظالمان شد و ائمه اطهار همواره در راه اعتلای دین و گسترش تشیع برابر حکام مستبد ایستادگی کرده و از حریم دین پاسداری می‌کردند.

رجبی با بیان اینکه روحیه و تفکر بسیجی عامل شکست استکبار برابر جوانان این مرز و بوم بوده است، ابراز داشت: دهه فجر فرصت ارزشمند برای بازگویی و یادآوری ایثار و مقاومت فرزندان این مرز و بوم است.

رشد و شکوفایی امروز بسیج و رده‌های اقشاری آن دلیلی بر عزت و نقش آفرینی این نهاد است و کسانی که در فکر انحراف و دسیسه داخلی و خارجی علیه آرمان‌های بلند و آسمانی اسلامی عزیز هستند باید بدانند بسیج با کوه عظیم سرمایه‌های معنوی و دریادلان جوان و نوجوان سد راهی برای طوفان تهاجم و تهدید و تحریم علیه انقلاب اسلامی است و در این مسیر انگیزه و ایمان خویش را با صلابت به کارگیری کرده است.

انتهای پیام/77005/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول