اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل:

سرانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایش یابد

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: سرانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایش یابد.

سرانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزایش یابد

یوسف یحیی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در اسفندماه سال 91 به‌دنبال ارتقا اعضا هیئت علمی و امتیازاتی که در عرصه‌های مختلف به‌ویژه راه‌اندازی دوره‌های تخصصی و تکمیلی و براساس قدمت بیش از 20 سال، به دانشگاه تیپ یک ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی جزو چهار دانشکده برتر کشور است، بیان داشت: دانشکده دندانپزشکی بابل در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی در سال 91 از بین 14 دانشگاه کشور موفق به کسب رتبه چهارم شد، این در حالی است که در سال 92 از بین 13 دانشگاه کشور به رتبه دوم ارتقا یافت.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در سال 92 این دانشگاه در دروس آسیب‌شناسی، ویروس‌شناسی و جنین‌شناسی دهان و دندان رتبه نخست و در درس باکتری‌شناسی، فیزیوترابی، بافت‌شناسی و بهداشت عمومی رتبه دوم و همچنین آناتومی و ژنتیک در سطح کشور رتبه سوم را کسب کرد، افزود: این موفقیت‌ها که ناشی از تلاش ارزشمند اعضای هیئت علمی و پشتکار دانشجویان است، سبب ارتقا دانشگاه و کسب رتبه دوم در آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی کشور شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 312 نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند اذعان داشت: 71 عضو هیئت علمی در دانشکده دندانپزشکی فعالیت دارند که متشکل از 36 نفر زن و 36 نفر مرد هستند.

یحیی‌پور خاطرنشان کرد: سال 87 در دانشکده دندانپزشکی بابل تنها سه رشته تخصصی راه‌اندازی شده بود در حالی که در سال 91 و 92 موفق به راه‌اندازی هفت رشته جدید تخصصی شد که جمع رشته‌های تخصصی در دانشکده دندانپزشکی به 10 رشته رسید.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز داشت: تا قبل از سال 90، چهار دانشکده در بابل وجود داشته که در سال 91 و 92 با اضافه شدن دانشکده طب سنتی، توانبخشی و شعبه بین‌الملل دانشگاه به هفت دانشکده ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار و 900 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: دانشکده دندانپزشکی بابل دارای 265 دانشجوی دکتری عمومی دندانپزشکی بوده که متشکل از 127 مرد و 138 زن است و در این دانشکده حدود 110 دستیار تخصصی دندانپزشکی مشغول تحصیل هستند.

یحیی‌پور با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل جزء 20 دانشگاه تیپ یک کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: دانشکده دندانپزشکی از بین دانشگاه‌های دارای دانشکده دندانپزشکی در امتحان اخیر آزمون جامع علوم پایه دندانپزشکی کشور به مقام دوم دست یافت.

این مسئول ادامه داد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 90 در آزمون جامع علوم پایه پزشکی کشور در بین 11 دانشگاه، رتبه 13 بوده که در سال 91 به رتبه چهارم از بین 24 دانشگاه ارتقا یافت.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: تعداد دانشجو و دستیار مشغول به تحصیل در این دانشگاه در سال 92 شامل  سه دستیار فوق‌تخصص، 143 دستیار تخصصی بالینی، 109 دستیار تخصصی دندانپزشکی، پنج دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی، 12 دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی، 106دانشجوی کارشناسی ارشد، 816 دکتری عمومی پزشکی و دندانپزشکی، 160 دانشجوی کارشناسی‌ ناپیوسته، 1512 دانشجوی کارشناسی پیوسته و 33 دانشجوی کاردانی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه مناسب با تعداد دانشجو و مقاطع تحصیلی نیست، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل ظرفیت آموزشی برای تربیت 60 دانشجوی پزشکی دارد، در حالی که با پذیرش حدود 100 دانشجو در سال‌های اخیر مواجهه می‌شویم.

یحیی‌پور با اشاره به برنامه‌های آینده این دانشگاه افزود: درصدد کیفی‌سازی آموزش در این دانشگاه هستیم و ظرفیت کمی دانشگاه به حد و ظرفیت قابل قبولی رسیده و نیاز است که مسئولان آموزش دانشگاه به سمت کیفی‌سازی آموزش دانشگاه سوق پیدا کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان از مسئولان وزارت بهداشت و درمان خواست با توجه به تیپ یک بودن دانشگاه علوم پزشکی بابل، انتظار می‌رود اختصاص بودجه‌ها و سرانه این دانشگاه به‌ویژه سرانه آموزشی، متناسب با تیپ یک بودن و در تناسب با تعداد دانشجو و مقاطع تحصیلی محاسبه و به این دانشگاه پرداخت شود که در اختصاص بودجه به آن توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/86009/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول