اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

چینی‌ها از طریق رابطه با ایران در بازارهای منطقه سهیم باشند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: چینی‌ها از طریق رابطه با ایران در بازارهای منطقه سهیم باشند.

چینی‌ها از طریق رابطه با ایران در بازارهای منطقه سهیم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورز قاسمی امشب در دیدار با سفیر چین و هیئت همراه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در 150 کیلومتری پایتخت ایران قرار داشته و زیرساخت‌های بسیار مناسبی از نظر دسترسی به شمال، شرق و شمال غرب کشور دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دسترسی مرکز کشور به بسیاری از نقاط از طریق قزوین میسر می‌شود، این استان محل مناسبی برای فعالیت‌های تجاری گوناگون به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اضافه کرد: به دلیل این جایگاه مهم و استراتژیک است که بسیاری از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این استان هستند.

کشاورز قاسمی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 290 نوع محصول در استان قزوین تولید می‌شود و در برخی از محصولات تولیدی نیز استان قزوین رتبه برتر کشور را دارد.

وی عنوان کرد: محصولات تولیدی از قبیل شوینده، شیشه، کاشی و سرامیک، صنایع تولید فولاد، سی دی و دی وی دی در سطح کشور رتبه برتر دارند بنابر این استان قزوین همواره مورد علاقه سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 22 سرمایه گذار خارجی در استان قزوین اقدام به سرمایه گذاری کرده و مشغول فعالیت اقتصادی هستند.

کشاورز قاسمی بیان کرد: قزوین یکی از امن‌ترین استان‌ها در حوزه سرمایه گذاری در سطح کشور به شمار می‌رود و مسئولان استان نیز قدردان سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی هستند.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز در بیش از 270 هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان بیش از یک میلیون تن محصولات زراعی تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با بیان اینکه قزوین دارای 370 هزار تن محصولات باغی است، ابراز داشت: قزوین از بزرگترین تولید کنندگان انگور و کشمش است و بخش عمده‌ای از نیازمندی‌های محصولات غذایی کشور را تأمین می‌کند.

کشاورز قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان قزوین عنوان کرد: بیش از 80 سال استان قزوین پایتخت کشور بوده و این امر موجب شده که آثار تاریخی بی نظیری از گذشتگان در این استان برجای بماند.

وی افزود: 12 درصد از آثار ثبت شده میراث فرهنگی کشور در استان قزوین وجود دارد که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان قزوین را به استانی دانشگاه تبدیل کرده و در حال حاضر بیش از 100 هزار دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند.

کشاورز قاسمی بیان کرد: بنابر این می‌توان گفت این استان از نظر وجود نیروهای ماهر و متخصص هیچ گونه کمبودی ندارد و از استان‌های غنی از لحاظ وجود نیروهای متخصص در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به روابط تجاری استان قزوین با برخی از تجار چینی گفت: تاکنون چند هیئت تجاری از چین به استان قزوین سفر کرده و علاقه‌مند افزایش روابط تجاری با قزوین هستند که به این منظور در اتاق بازرگانی قزوین، میز تخصصی چین راه‌اندازی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فقط به دنبال واردات و صادرات به چین نیستیم بلکه دنیای امروز نیازمند برقراری روابط ترکیبی است.

کشاورز قاسمی افزود: با توجه به صنایعی که در استان قزوین فعال است، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از این امکانات موجود در استان بهره‌مند شده و با تأمین مواد اولیه کارخانجات و صنایع فعال استان در تولید مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: این صنایع و کارخانجات برای محصولات تولیدی خود حتی بازاریابی‌های لازم را انجام داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: کارخانجات آلومتک و آلومراد تولیدکنندگان کابل‌های فشار قوی آلومینیومی در کشور از برند خوبی در بازار داخلی و بازارهای منطقه برخوردار هستند.

کشاورز قاسمی افزود: اگر شرکت‌های چینی مواد اولیه مورد نیاز این شرکت را تأمین کنند می‌توانند در پروژه‌هایی که این کارخانجات در کشور عراق انجام می‌دهد، سهیم باشند.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول