اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مسئولان در اتخاذ تصمیمات منافع مردم را در نظر بگیرند

استاندار قزوین گفت: مسئولان در اتخاذ تصمیمات همیشه باید منافع جامعه را در نظر بگیرند تا با تحقق این مهم عملکرد آنان مورد رضایت مردم قرار گیرد.

مسئولان در اتخاذ تصمیمات منافع مردم را در نظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین،‌ مرتضی روزبه عصر امروز در نشست استاندار قزوین با اعضای شورای عالی استان اظهار داشت: در مدیریت شورایی که یک مدیریت انتصابی و متفاوت است تجربه خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: باید از تجربه‌های گذشته این شورا با هدف رفع مشکلات شهری و ارائه خدمات به مردم به نحو مطلوب استفاده کرد تا بتوانیم به موفقیت‌های خوبی برسیم.

روزبه با اشاره به اینکه تشکیل شورا در اوایل انقلاب صورت گرفته و به مرور زمان کم‌رنگ شده بود، خاطرنشان کرد: این شورا در دوره دولت هشتم احیا شد تا بتواند در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات به‌سزایی را انجام دهد.

استاندار قزوین بیان کرد: اعضای شورا‌های اسلامی استانی و شهری باید عملکردهای خوبی را در کارنامه خود ثبت کنند به طوری که مردم با برگشتن به گذشته و مرور اقدامات این شوراها احساس شادی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی برای رفع مشکلات شهری نیاز به مهارت و تخصص دارند، عنوان کرد: آنها باید برای تحقق این مهم آموزش‌ها و مهارت‌های خود را ارتقا دهند تا با داشتن اطلاعات مطلوب اقدامات به‌سزایی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا باید با یکدیگر با برقراری تعامل و هم‌افزایی بتوانند کارهای سنگین را پیش ببرند، اظهار کرد: این امر نیاز به تمرین دارد که آموزش شوراها یکی از آنها است که باید به آن توجه جدی کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه استانداری قزوین 15 ساعت آموزش برای شوراها برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: اعضای شورا فقط نباید به این آموزش اکتفا کنند و برای کسب مهارت و تخصص بیشتر باید خارج از آن اقدام کنند تا بتوانند موفق باشند.

روزبه با بیان اینکه مردم ما را انتخاب نکردند که ما گزارش‌ اختلافاتمان را به آنان بدهیم، بیان کرد: آنان ما را برای رفع مشکلات انتخاب کردند و اگر فردی در این راستا صلاحیت علمی و مهارتی ندارد باید برود آن را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا در زمان انتخابات با روش‌های مختلف و دادن وعده‌هایی به مردم رای را کسب می‌کنند، ابراز داشت: این امر طبیعی است ولی اگر کسی اهلیت این سمت را ندارد غاصب و چنانچه صلاحیت نداشته باشد سارق است و غصب کردن فقط در محلی که شما در محل تصرف شده نماز بخوانید، نیست بلکه مسئولان و مدیران هم با اتخاذ تصمیمات غلط به حقوق مردم تجاوز می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه وقتی دو خودرو با یکدیگر تصادف می‌کنند مامور پلیس با کشیدن کروکی خسارت را از فرد خاطی اخذ می‌کند، بیان کرد: اتخاذ تصمیمات غلط مدیران و مسئولان را نمی‌توان کروکی کشید.

وی ادامه داد: مسئولان در هر سمتی با اتخاذ تصمیمات غلط حقوق مردم را ضایع می‌کنند و این مطلب بیانگر این است که مسئولیت کار ساده‌ای نیست و باید درست عمل کنیم و در این مهم حساسیت بیشتری داشته باشیم.

روزبه یادآور شد: اعضای شورا و مسئولانی که در برگزاری انتخابات توانستند رای مردم را جلب کنند تا وارد مسئولیت شوند نباید از کنار مسایل به این سادگی بگذرند این مسئولیت حق‌الناس و حق‌الله است و خداوند متعال به این راحتی از حق مردم نمی‌گذرد.

این مسئول اظهار داشت: مسئولان در اتخاذ تصمیمات همیشه باید منافع مردم را در نظر بگیرند به طوری که آنان با گذشتن دوره انتخابات از اینکه یک مجموعه خردمند، عالم و عاقل شهر را مدیریت کرده احساس رضایت داشته باشند و در انتخابات بعدی با انگیزه بیشتری شرکت کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه شوراها باید به نحوی عمل کنند که مردم از وجدان کاری و قانونمندی آنان احساس رضایتمندی داشته باشند و ذائقه شیرین این انتخابات را بچشند، افزود: تحقق این مهم باید به یک رویه تبدیل شود.

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول