اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس به مناسبت هفته وحدت گزارش می‌دهد

وحدت؛ مستحکم‌ترین سنگر مقابله با وهابیت

مسلمانان با وحدت می‌توانند در برابر مذهب‌های ساختگی استعمار از جمله وهابیت مقابله و آنها را به شدت زمین‎‌گیر کنند.

وحدت؛ مستحکم‌ترین سنگر مقابله با وهابیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اهل‌ سنت دوازدهم ربیع‌الاول و شیعیان هفدهم این ماه را تولد پیامبر اکرم (ص) می‌دانند، به همین دلیل برای ایجاد وحدت بین این دو مذهب از 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده که نقش مهمی در وحدت مسلمانان ایران داشته است.

اعلام نامگذاری هفته وحدت در تقویم نظام جمهوری اسلامی عجیب نیست چراکه خداوند متعال برکات را در سایه وحدت قرار داده و از مسلمانان خواسته که بر محور وحدت باشند.

باید زشتی‌ها و خوبی‌های وحدت را در این هفته به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی کرد و با بیان اهمیت این مطلب در احادیث و روایات مردم را به وحدت دعوت کرد که با بیان مزایای مثبت وحدت بین مردم، آنان به اهمیت با هم بودن و پرهیز از اختلافات پی می‌برند و با متحد شدن یکدیگر دشمن را در فتنه‌ها عاجز می‌کنند.

خداوند متعال حمایت و پشتیبانی خود را بر جمع و گروه توده مردم قرار داده تا آنان همیشه با یکدیگر وحدت داشته باشند چراکه این مهم عامل پیروزی مسلمانان و جهانی شدن دین اسلام است.

همچنین ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف پیامبر اکرم (ص) بود که ایشان منشاء تحولات عظیم در جهان اسلام بودند، چراکه معتقد بودند که جامعه اسلامی با تحقق این مهم می‌تواند در برابر آسیب‌های دشمنان در امان باشد.

دین اسلام نیز بر ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان تاکید ویژه‌ای کرده که این موضوع را می‌توان را در احادیث و روایات مختلف اهل‌ بیت (ع) به وضوح مشاهده کرد.

می‌توان گفت وحدت عامل جمع شدن مردم اعم از زن و مرد در هر قبیله، رنگ و نژادی در مکان‌های مختلف جغرافیایی است و دستیابی به این مؤلفه بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است و به همین دلیل جایگاه والایی در دین اسلام دارد.

وهابیت فرقه‌ای برای تفرقه‌افکنی در جهان اسلام

آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص می‌گوید: حفظ وحدت یک استراتژی و زیربنای دائمی و همیشگی است و مسلمانان با حفظ این مولفه می‌توانند در برابر فتنه‌های دشمنان بیمه باشند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت یک امر طبیعی، تکوینی، شرعی و دینی است و یک تاکتیک نیست که یک مدت با هم متحد و در زمان دیگر غیرمتحد باشیم این چنین برقراری وحدتی مورد سفارش اسلام نیست.

امام جمعه تاکستان بیان کرد: خداوند متعال از همه مسلمانان خواسته که دور ریسمان الهی چنگ بزنند و با متصل شدن به آن، وحدت بین یکدیگر را حفظ  و از تقرفه و جدایی به شدت خودداری کنند، چراکه تحقق این هدف از مهم‌ترین خواسته‌های دین اسلام و پروردگار است بر این اساس باید در رعایت آن مصمم باشیم.

اسلامی به مذهب‌های غیراسلامی اشاره کرد و گفت: مذهب‌های ساختگی از جمله وهابیت، تکفیری‌ها و جبهه القائده با هدف تفرقه‌افکنی بین امت اسلام ایجاد شده است، که باید مسلمانان برای خنثی کردن فتنه‌های آنها هوشیار باشند.

وی ابراز داشت: انگلیس در گذشته با هدف تفرقه بین شیعه و سنی مذهب‌های ساختگی مانند وهابیون، تکفیری‌ها و جبهه القائده را پرورش داده است و اکنون آمریکا و اسرائیل با تحقق مطلوبتر این هدف مذهب‌های یاد شده را در مکان‌های جغرافیایی مختلف تقویت می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: دین اسلام در قرآن کریم سفارش ویژه‌ای به مسلمانان برای ایجاد وحدت کرده و به شدت آنان را از انجام اعمال خبیث و جنایت‌بار منع کرده است، مذهب‎های یاد شده هیچ ربطی به دین اسلام ندارند و مورد نفرت و خشم مسلمانان هستند.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: این مذهب‌ها در سوریه و عراق با انجام عملیات‌های تروریستی مردم را قتل و عام می‌کنند آنها بوی از دین اسلام نبردند چراکه این دین به هیچ عنوان اجازه انجام این عمل را به آنها می‌دهد.

اسلامی اظهار داشت: آمریکا و انگلیس و قدرت‌های چپاولگر با ایجاد گروه‌های ساختگی تلاش می‌کنند بین امت اسلام تفرقه بیاندازند و وحدت را بین آنان از بین ببرند، مسلمانان باید نسبت به فتنه‌های دشمنان هوشیار باشند و اطلاعات خود را نسبت به آنان ارتقا دهند تا به سادگی فریب این دشمنان را نخورند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بین شیعیان و اهل تسنن جهان اختلاف حادی وجود ندارد و آنها در کشور ما نیز با هم در صلح و صفا زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند.

تجلی اسلام در سایه وحدت

حجت‌الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه بین مسلمانان از مهم‌ترین اهداف پیامبر (ص) بود چراکه مسلمانان با اتحاد و همبستگی می‌توانند به اوج عزت در دنیا برسند و افتخارهای کسب شده خود را به رخ دشمنان بکشاند.

وی بیان کرد: مسلمانان در برپایی نماز، روزه، احکام الهی و قرائت قرآن‌کریم با یکدیگر وجه مشترک دارند، که این مهم موجب وحدت بیشتر آنها در اطاعت از دستورات خداوند متعال و پیامبر‌اکرم (ص) می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مسلمانان در زمان پیامبر اکرم (ص) باید از دستورات ایشان اطاعت می‌کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز آنان با عمل کردن به دستورات این پیامبر بزرگوار باید از رهبر فرزانه انقلاب اطاعت کنند.

قابل ادامه داد: با تحقق این مهم اتحاد و وحدت بین مسلمانان جامعه اسلامی ارتقا می‌یابد و دشمن از تک‌روی‌های آنان برای خدشه‌دار کردن ارزش‌های اسلامی نمی‌تواند استفاده کند.

قابل ابراز کرد: وحدت و با هم بودن مردم آثار و برکات بی‌شماری در کشور دارد و با تحقق این مهم می‌توان امنیت و آرامش را در جامعه مهیا کرد و در سایه آن افرادی مانند دانشمندان به موفقیت‌های چشم‌گیری علمی مانند انرژی هسته‌ای برسند که مایه افتخار همه باشد.

این مسئول یادآور شد: انقلاب اسلامی در سایه وحدت توانست در 34 سال از گردنه‌های فراز و نشیب بگذرد و اکنون کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب ما در برابر ظالمان حاکم ایستادگی و مقاومت کنند تا به پیروزی برسند.

قابل ابراز داشت: دین اسلام برای رسیدن به وحدت در آیات قرآن‌ کریم و احادیث به روش‌های مختلف بر ایجاد اتحاد و جماعت و محافظت از آن تأکید ویژه‌ای کرده است و آنها با عمل کردن به این روش‌ها می‌توانند به این هدف برسند.

این مسئول بیان کرد: دین اسلام برای رسیدن به اهداف الهی اصل را بر جماعت و وحدت می‌داند، به همین دلیل خداوند متعال در آموزه‌های دینی مانند اقامه نماز، جماعت آن را بر فردی والاتر قرار می‌دهد تا مسلمانان با جمع شدن یکدیگر در مسجد محور مشترک خود را که پرستش خداوند متعال است، به نمایش بگذارند.

قابل اضافه کرد: اصل توحید و نماز بر جمع بودن بنا شده است و از فرد بودن و تنها بودن به شدت پرهیز می‌کند و خداوند متعال در نماز نیز جماعت اقامه کردن آن را بر فرادا می‌پسندد و با تحقق این مهم ثواب بیشتری به آنان عطا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: دست خدا با جماعت است و افرادی که در مسجد با هم جمع می‌شوند و نماز تلاوت می‌کنند بیانگر اهمیت جمع بر فرد است و خداوند متعال آن را بیشتر دوست دارد.

بیمه از فتنه دشمن در سایه وحدت

این مسئول با اشاره به سخنان خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر اینکه «به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید»، خاطرنشان کرد: طبق این آیه هر فردی که به این ریسمان متصل شود، می‌تواند خود را از آسیب‌ها و حوادث اجتماعی در امان نگه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال در این آیه جمع بودن و اجتماع کردن افراد را به یک ریسمان موجب بیمه شدن آنها از حوادث عنوان می‌کند که این بیانگر ترجیح دادن جماعت بر تک‌روی‌ کردن است.

قابل ابراز داشت: تعالیم دینی اسلامی سفارش ویژه‌ای به با هم بودن مسلمانان کرده است، این مهم موجب می‌شود که آنها در هر زمینه‌ای نسبت به دیگران موفق‌تر باشند.

قابل با بیان اینکه وحدت آحاد جامعه می‌تواند ما را به قله عزت برساند، اظهار داشت: همه آحاد جامعه باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم تا بتوانیم در سایه آن به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یابیم.

این مسئول به هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در این دوران تأکید داشتند که با یکدیگر متحد باشیم تا دشمن نتواند در جمع ما نفوذ پیدا کند حتی در برخی مواقع که مسائلی در حاشیه بین برخی افراد به وجود می‌آمد، این امام بزرگوار بیان می‌کردند از تفرقه پرهیز کنند تا در برابر دشمن بتوانند به پیروزی برسند.

قابل همچنین به دوران انتخابات یازدهم در کشور اشاره کرد و گفت: در این انتخابات نیز برخی افراد جریان‌هایی در راستا ایجاد فتنه ایجاد می‌کردند، ولی رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمودند از مسائل فردی در جامعه پرهیز کنید و به اصل موضوع که ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا است، بیشتر توجه کنید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ائمه‌اطهار (ع) هیچ وقت راضی به بر هم زدن وحدت و جمع بودن مسلمانان نبودند و امام علی (ع) به دلیل تحقق این مهم به مدت 25 سال خانه‌نشین شد تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به وحدت مسلمانان وارد نشود که این مهم بیانگر اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

------------------------

گزارش از زهرا محبی

------------------------

انتهای پیام/77009/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول