اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان مرکز گلستان:

دقت در مصرف بیت‎المال باید مورد توجه کارکنان دولت باشد

دادستان مرکز گلستان گفت: احتیاط و دقت در مصرف بیت‎المال از جمله معروفات مهمی است که کارکنان دولت باید به آن توجه و دقت‎نظر ویژه‎ای داشته باشند.

دقت در مصرف بیت‎المال باید مورد توجه کارکنان دولت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادسرا مرکز استان گلستان، عباس پوریانی در گردهمایی ویژه امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: این ستاد در سال 1372 با فرمان مقام معظم رهبری و ریاست آیت‎الله جنتی تشکیل شد و به تبع آن با مستقل شدن استان گلستان از مازندران، ستاد احیا با ریاست نماینده ولی فقیه استان و جانشینی استاندار وقت و یک نفر به عنوان دبیر این ستاد و با دارا بودن پنج معاونت در گلستان آغاز به کار کرد که تاکنون نیز با برنامه‎ریزی‎های مدون و جلسات متعدد با دستگاه‎ها و ادارات دولتی سعی در ترویج معروفات و جلوگیری از شیوع منکرات در میان کارکنان دولت و مدیران دستگاه‎های اجرایی داشته است.

وی تصریح کرد: رسالت مهم ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و هدف از تشکیل این ستاد معرفی معروفات دین در میان مردم و دعوت آحاد جامعه به نشر و گسترش فعالیت‎های مثبت از کوچک‎ترین نهاد اجتماعی به نام خانواده تا سازمان‎ها و ارگان‎های دولتی است.

دادستان مرکز استان گلستان افزود: آنچه که به عنوان واجبات و مستحبات در دین مطرح می‎شود به عنوان معروف و هر آنچه را که به عنوان محرمات و مکروهات در حوزه دین و اسلام عنوان شده مکروهاتی است که باید از نشر و گسترش آن در خانواده و جامعه جلوگیری شود.

اسلام دین تعادل و میانه‎روی است

پوریانی با مذموم دانستن دو مقوله افراط و تفریط در فعالیت‎های اجتماعی، اسلام را دین تعادل و میانه‎روی برشمرد و تاکید کرد: اسلام از هرگونه افراط و تفریط به خصوص در زمینه فعالیت‎های دینی و مذهبی به دور است.

وی با استناد به آیات و روایات متعددی که در زمینه امر معروف و نهی از منکر در قرآن بیان شده است، یادآور شد: در قرآن کریم بیش از 30 مورد در خصوص دعوت به معروف و نهی از منکر ذکر شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گلستان، صداقت در گفتار و رفتار، مدارا کردن با مردم به عنوان یک هنر اجتماعی برای خدمتگزاری به مردم، مثبت‎اندیشی، خوشرویی و خوش‎اخلاقی در جامعه و خانواده را از جمله مصادیق معروف عنوان کرد و افزود: به کارگیری این موارد از جمله ضروریات و وظایف یکایک افراد در جامعه است.

انتهای پیام/2307/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول