اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین:

الگوبرداری از سیره شهدا نیاز فرهنگی جامعه است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوبرداری از سیره عملی شهدا و چراغ راه قرار دادن شجاعت و ازخودگذشتگی‌های آنها هستیم.

الگوبرداری از سیره شهدا نیاز فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین طاهره سیدی عصر امروز در نشست با کتا‌بداران قزوین در رابطه با برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب لشکر خوبان توسط این اداره‌کل اظهار داشت: جامعه ما امروزه درگیر انواع تهدیدات سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی است و هجمه‌های دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام و ایران ادامه دارد.

وی افزود: در این زمان لازم است ارزش‌ها و آرمان‌هایی که موجب شد تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان این مرز و بوم در راستای اطاعت از ولایت و دفاع از سرزمین و دین خود به جبهه‌های نبرد شتافته و از بذل جان خود در این زمینه دریغ نکرده‌اند، هرچه بیشتر احیا شوند.

سیدی خاطرنشان کرد: در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را رفته رفته از دست می‌دهند، اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در این میان، رسالت همه آنانی که به عدالت، آزادی و رهایی می‌اندیشند و به آرمان بزرگ پیامبران ایمان دارند، آن است که از فرهنگ ایستادگی و وارستگی در این تهاجم بی‌حساب با هر وسیله ممکن صیانت و پاسداری کنند که درخشان‌ترین ستاره آسمان فرهنگ رهایی، مشعل پرفروغ فرهنگ شهادت است.

سیدی اضافه کرد: شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست و هر شهید، مشعلی است که در بلندای عزت و سرافرازی یک ملت، جاودانه می‌درخشد، شهادت نه یک مردن، که یک انتخاب است، «ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله. اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون» هر کسی را که در راه خدا کشته و شهید شد، مرده نپندارید؛ بلکه او زنده جاوید است و لیکن شما این حقیقت را در نخواهید یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به مطالب مذکور افرادی که قلم به دست گرفته و حماسه‌آفرینی‌ها و افتخارات شهدا و رزمندگان را ثبت می‌کنند قابل تقدیر هستند و باید هرچه بیشتر به مردم شناسانده شوند.

سیدی تصریح کرد: کتاب لشکر خوبان به عنوان کتابی مناسب و پرمحتوا که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته از جمله تلاش‌هایی است که طی سال‌های اخیر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به همت خانم معصومه سپهری نویسنده کتاب نورالدین پسر ایران انجام شده که خواندن آن توصیه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدام اداره کتابخانه‌های استان قزوین در برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب لشکر خوبان اضافه کرد: باید فعالیت‌هایی از این دست با کیفیت و کمیت هرچه بیشتر برگزار شود و با برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده عموم مردم را به سمت حضور در این جلسات جلب کرد.

سیدی در ادامه گفت: نوجوانان و جوانانی که شاید آگاهی زیادی از حال و هوای دفاع مقدس ندارند می‌توانند با مطالعه منابع مفید و معتبر در این زمینه هرچه بیشتر با عظمت روحی شهدا آشنا شده و از آنها الگوبرداری کنند چراکه مطالعه همواره مورد تاکید دین ما و ائمه اطهار بوده است.

این مسئول یادآور شد: شایسته است دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نیز با حمایت همه‌جانبه از اداره کتابخانه‌های استان در راستای اجرای هرچه بیشتر و پربارتر برنامه‌های مفید فرهنگی گام بردارند.

نشست نقد و بررسی کتاب لشکر خوبان (خاطرات مهدی قلی رضایی) به کوشش معصومه سپهری با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)، معصومه سپهری نویسنده کتاب، احمد دولتی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌ها، محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، طیب ملک‌پور مدیرکل کانون پرورش فکری، محمدرضا صدیقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب‌الامر (عج)، مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری، جواد کامور بخشایش و مسعود آتشگران منتقدان ادبی و تعداد دیگری از مسئولان، اعضای سپاه و بسیج و افراد علاقه‌مند در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/2667/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول