اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان خبر داد

درخشش دوندگان گلستانی در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان از درخشش دوندگان گلستانی در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور خبر داد.

درخشش دوندگان گلستانی در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید وحیدرضا میرا بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: مسابقات انتخابی نوجوانان و جوانان کشور در روز گذشته در تهران برگزار شد و تمامی دوندگان اعزامی استان گلستان حائز مقام‎های نخست تا سوم شدند.

وی تصریح کرد: در رشته پرتاب وزنه نوجوانان اسماعیل رومی مقام نخست و علیرضا قادری‌کر مقام دوم را به دست آورد.

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان خاطرنشان کرد: در رشته در رشته پرش ارتفاع نوجوانان فاروق قوجقی دونده این استان مقام دوم را کسب کرد.

میرا ادامه داد: در رشته پرش سه‎گام نوجوانان هادی خادمی مقام نخست و در رشته پرش طول نوجوانان امیرمحمد ضیایی مقام دوم را به دست آورد.

وی اضافه کرد: در رشته یک‌هزار و 500 متر نوجوانان جمیل ترک مقام دوم را کسب کرد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان گلستان با اشاره به درخشش دوندگان گلستانی در رشته پرتاب چکش که سه عنوان نخست تا سوم این رشته را به خود اختصاص دادند، عنوان کرد: در رشته پرتاب چکش جوانان، فرهاد امیری مقام نخست، حامد ارنظر قرنجیک مقام دوم و صیاد چی مقام سوم را به دست آوردند.

میرا خاطرنشان کرد: در رشته پرتاب نیزه جوانان نیز دانیال کاووسی مقام نخست و سهمیه بازی‎های آسیایی را نیز کسب کرد.

وی افزود: در پرش ارتفاع جوانان، عبدالباسط کامرانی مقام دوم و پرتاب وزنه جوانان نیز سیدعماد عقیلی مقام سوم را به دست آوردند.

رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان با اشاره به اینکه این موفقیت‎های در حالی به دست می‎آید که این استان از لحاظ امکانات ورزشی در رشته دو و میدانی در مضیقه است، گفت: گلستان یکی از قطب‎های دو و میدانی کشور به شمار می‎رود که از پیست دوومیدانی استاندارد محروم است.

فیزیک بدنی مناسب گلستانی‌ها برای دوومیدانی

میرا اظهار داشت: به واسطه فیزیک بدنی خوبی که اقوام مختلف استان از آن برخوردار هستند حرف‎های زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه گلستان مهد دوومیدانی ایران است، تصریح کرد: بهترین ورزشکاران دوی سرعت در شهرستان‎های بندرترکمن، گمیشان و گنبدکاووس هستند و در شهرستان کردکوی نیز قهرمانانی در پرتاب وزنه و چکش داریم که لازم است شرایط مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی فراهم شود.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان با بیان اینکه تمام قهرمانان پرتاب نیزه کشور، گلستانی هستند، یادآور شد: در پرتاب نیزه مقام‎های نخست تا پنجم در رده‎های بزرگسال، جوانان و نوجوانان در اختیار گلستان است.

میرا افزود: در پرتاب چکش نیز حائز رتبه‎های برتر کشور هستیم.

پیست استاندارد نداریم

وی با بیان اینکه در گذشته برای تمرینات از پیست خاکی استفاده می‌کردیم، متذکر شد: از زمانی که پیست، آسفالت شده دویدن برای ورزشکاران دوومیدانی امکان‎پذیر نیست چون نه ورزشکار می‎تواند از آن استفاده کند و نه از کاربری دیگری برخوردار است و در این مدت نیز دونده‎های خوبی از این استان به خاطر عدم تمرین از دست رفته‎اند و در حال حاضر استعداد گلستان منوط به پرتاب‎ها و پرش‎ها شده است.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان در خصوص استانداردسازی سه پیست دو و میدانی استان که از پروژه‎های ملی هستند، اظهار داشت: برنامه‎ریزی‎ها در سطح کشور برخی مواقع دچار ضعف است و این امر سبب شده تا پنج سال از داشتن پیست استاندارد محروم باشیم.

میرا تاکید کرد: تمام مراکز اصلی دوومیدانی گلستان فاقد پیست هستند و هر تیمی که از گلستان به مسابقات اعزام می‎شود تقریبا با یک سوم ظرفیت موجود بوده و به دلیل استعدادهای فراوان دوومیدانی در گلستان همیشه توانسته‎ایم جزو سه تیم برتر کشور باشیم.

انتهای پیام/2307/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول