اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

افراطی‌گری در مرام شیعه و سنی جایی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: جامعه بشری امروز از افراطی‌گری ضربه‌ای کاری می‌خورد در حالی که شیعه و سنی از افراطی‌گری به دور است و مرام و منش آنها جز اعتدال و رفتار عقلانی چیز دیگری نیست.

افراطی‌گری در مرام شیعه و سنی جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در جمع اهالی روستای سنی‌نشین کریق در هیر اظهار داشت: در طول تاریخ رفتارهای غیرعقلانی و افراطی‌گری به ساحه اسلام ضربه و خدشه وارد کرده در حالی که ما باید این اصل را بپذیریم که وحدت امت اسلامی و همدلی و اتحاد آنها می‌تواند جلوی بسیاری از گرایش‌های انحرافی و افراط‌گرایانه را بگیرد.

وی تصریح کرد: دنیا امروز تشنه معارف مکتب اسلام بر پایه عقلانیت، تقوا و تدین است و اگر امروز شاهد آن هستیم که از فرق مختلف و مذاهب گرایش به دین اسلام و جامعه مسلمانان بیش از هر زمان دیگر است به خاطر همین اصل اساسی و پایدار است.

عاملی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب با مشاهده اوضاع مسلمانان و خطرات و آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند در یک دوراندیشی حقیقی حکم به نامگذاری هفته وحدت کرد تا مسلمانان بیش از هر زمان دیگر بر محور مشترکات به ویژه قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام گرد هم آیند و اجازه ندهند زمینه افراطی‌گری و برخی اقدامات ضد عقلانی شکل بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: در گرامیداشت هفته وحدت شیعیان و سنی‌ها در مناطق مختلف به ویژه اهل تسنن و تشیع استان اردبیل در کمال آرامش و اطمینان خاطر در کنار هم زندگی می‌کنند و سعی دارند تا پیرو راستین اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین اندیشه‌های بارور اسلام و آرمان‌های آن باشند.

وی بیان کرد: شیعه و سنی در اموری مانند توحید، نبوت، معاد و واجبات دیگر اشتراک نظر دارند و به احترام این اشتراکات نباید دست به اقدامات افراطی بزنند و اگر امروز شاهد آن هستیم که گروه‌های تندرویی همچون وهابیت و سلفی‌ها سعی می‌کنند دامن شیعه و سنی را آلوده کنند، یقین داشته باشید که آنها هیچ نسبت و قرابتی با شیعیان و سنی‌ها ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را دسیسه دشمنان اسلام خواند و یادآور شد: در این میان به نظر می‌رسد کسانی که چشم دیدن ابهت امت اسلامی را ندارند برای براندازی اسلام سعی می‌کنند شیعه و سنی را به جان هم بیندازند تا از این بابت بتوانند در جهان اسلام خدشه و خللی وارد کنند.

عاملی اهالی روستای کریق را به وحدت و همدلی بیشتر فرا خواند و گفت: در سایه وحدت امنیت، آرامش و حرکت‌های رو به توسعه اتفاق می‌افتد وگر نه با تفرقه و نفاق نمی‌توان حرکتی شایسته را در عالم اسلام مشاهده کرد.

روستای کریق در 30 کیلومتری اردبیل قرار دارد و 40 درصد جمعیت این روستا برادران اهل تسنن هستند.

انتهای پیام/62007/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول